سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نسل آینده گوشی های جواهر نشان اپل در راه اند

کارشناسان تخمین می زنند که محصول بعدی آی فون 6 می تواند دارای یک صفحه نمایش ساخته شده از یاقوت کبود باشد.کمپانی اپل اعلام کرده است که درحال انجام مطالعات ویژه برای توسعه صفحه نمایش های فوق العاده قوی است.

به گزارش خبرنگار اورژانس it باشگاه خبرنگاران، کمپانی اپل اعلام کرده است برنامه ای برای باز کردن یک کارخانه معدنی در آریزونا در نظر دارد.  این طرح در زمینه استخراج شیشه یاقوت کبود برای ایجاد فن آوری های پیشرفته در زمینه تلفن همراه است.



گفتنی است: در حدود 700 نفر می توانند در زمینه این تکنولوژی مواد معدنی به کار گمارده شوند. این پروژه برای ایجاد صفحه نمایش یاقوت کبود در مدل های آینده کمپانی  اپل مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در حال حاضر این تکنولوژی در5S آی فون استفاده می شود.

رقابت سنگین در عرصه تولید گوشی های تلفن همراه کمپانی اپل را وادار به تکاپو در این عرصه نموده است.
 
 یاقوت کبود مصنوعی ، ماده سخت و شفاف ساخته شده از اکسید آلومینیوم است که در درجه حرارت بالا تولید شده است. وقتی به عنوان ماده گرم می شود، می توان  آن را با استفاده از اره الماس پوشش داده قطعه قطعه نمود و مورد استفاده قرار داد . و در انتها پس از جلا دادن به شیشه تبدیل می شود.
 
 
اپل در حال حاضراز یاقوت کبود  در اسکنر لمسی اثر انگشت بر روی آخرین آی فون 5S خود به عنوان محافظت از گوشی استفاده می کند .
 
به عنوان یک نتیجه ، یاقوت کبود شیشه ای به طور بالقوه می تواند جایگزین نسل حاضر شیشه های بکار رفته در اکثر گوشی های تلفن همراه هوشمند شود.
 
تنها مشکلی که تا حال حاضر مانع اجرایی شدن این طرح بوده گرانقیمت بودن این سنگ و استفاده از فناوری مخصوص برای بهره برداری از آن بوده است./م
برچسب ها: آی فون ، یاقوت ، تکنولوژی ، اپل ، گوشی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.