سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یادداشت//

قيمت كاغذ سريال تكراري که نيازمند ثبات است

قيمت كاغذ در بازار اين روزهاي چاپ و نشر كشور نيازمند ثبات است

باشگاه خبرنگاران- قيمت كاغذ در اين يك ساله اخير دچار نوسانات شديدي بوده است اين نوسانات سبب شده تعداد كتاب‌‌‌هاي چاپ شده كاهش پيدا كند و آسيب زيادي به صنعت چاپ كشورمان وارد كرده است. 

شاعران و نويسندگان به دليل افزايش قيمت كاغذ با مشكلات فراواني افزون بر مشكل قبلي در زمينه چاپ رو به رو شده‌اند افزايش قيمت كاغذ سبب شده شاعران  و نويسندگان با احتياط بيشتري به چاپ نوشته‌اي خود اقدام كنند. 

افزايش قيمت كاغذ از طرف ديگر ناشران را متحمل هزينه‌هاي گزاف چاپ و نشر كتاب كرده است و ناشران نيز جز با اطمينان از فروش كتاب، كتابي را چاپ نمي‌كنند افزايش قيمت كتاب، كتاب را از سبد خريد خانوارها به كلي خارج كرده است. 

ميزان كم مطالعه كشور به بهانه افزايش قيمت تمام شده كتاب كمتر از قبل مي‌شود در صورتيكه نوسانات بازار كاغذ به تعادل نرسد. 

درروزهاي اخير، قيمت كاغذ رو به كاهش بوده است  اين كاهش در اين هفته نسبت به هفته قبل از آن احساس مي‌شود قيمت كاغذ در اين هفته 300،400 تومان نسبت به هفته گذشته كاهش پيدا كرده است افزايش قيمت كاغذ را به دليل نرخ دلار مي‌دانستند اميد است با ثبات نرخ دلار، شاهد ثبات در قيمت كاغذ باشيم. 

قيمت كاغذ در بازار اين روزهاي چاپ و نشر كشور نيازمند ثبات است تا اندكي بازار چاپ و نشر كشورمان، دگرگون شده و از كساد و سكوتي كه اين عرصه به آن گرفتار شده رهايي پيدا كند و شاهد افزايش كتاب‌هاي چاپ شده در سطح كشور و افزايش ميزان مطالعه در بين مردم كشورمان باشيم.

انتهای پیام/ص

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.