سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه مترو: نياز آينده شهر تهران

نبض حمل و نقل عمومي زير چرخ مترو؛

با توجه به رشد 1.35 درصدي جمعيت ايران نيازمند افزايش ناوگان حمل و نقل عمومي به خصوص در مترو است كه با وجود 200 كيلومتر خط مترو كه در حال ساخت است ،در تمامي جبهه هاي كاري متخصصان ايراني در حال ساخت تونل هاي مترو هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اين روزها حال شهر زيرزميني تهران هم خوب است و هم بد، خوب است چرا كه قريب 14 سال است مترو به شهر تونلي در زير پايتخت بدل شده كه از صبح تا شب هزاران مسافر را از شرق به غرب يا از شمال به جنوب پايتخت بالعكس حمل مي كند.

سرعت و نداشتن ترافيك در كنار امنيت تردد مترو را به يكي از پرطرفدارترين وسايل حمل و نقل عمومي تبديل كرده است.

تهران امروز 200 كيلومتر خط مترو در حال ساخت دارد كه در تمامي جبهه هاي كاري متخصصان ايراني در حال كار هستند و در چنين شرايطي كه وقوع زلزله در تهران را تهديد مي كند تونل هاي مترو و ايستگاه هاي آن مقاوم ترين پناهگاه براي شهروندان هستند.

در حال حاضر روزانه حدود 3 ميليون مسافر و سفر با مترو انجام مي شود و به گفته مسئولان مترو از ابتداي تاسيس مترو تا پايان سال 91 در مدت 14 سال مجموعه 4.5 ميليارد سفر با مترو انجام شده است.
تعداد تردد و شلوغي مترو موجب شد براي برخي افراد به نوعي جذابيت بيشتري داشته باشد و بد است چون اين ها افرادي بودند كه كسب و كارشان به نوعي در گرو جمعيت متمركز در يك مكان بود.

در اين ميان قشري بودند كه متروي تهران را مناسبترين مكان براي تامين معاش خود يافتند و پس از چندين سال كار در مترو داشتن بازاري مناسب به هيچ روشي قصد از دست دادن اين بازار را ندارند.

افزايش تعداد روزانه اين افراد در مترو باعث مزاحمت براي مسافران آن شد كه مسئولان را به فكر راهكاري براي اين افراد انداخت كه با توجه به نياز آنها مكاني براي آنها مد نظر گرفته شود تا خرج زندگي خود را بدست آورند البته با توجه به اينكه مترو مكاني عمومي است و نمي توان از ورود افراد جلوگيري كرد طرح برخورد با دستفروشان خيلي جدي گرفته نشد.

در گذشته اي نه چندان دور مسئولان در رابطه با موضوع دستفروشان مترو اقدامي براي اوراث غرفه ها و يا بازار هايي داده بودند كه ابتدا به دليل زياد بودن اجاره هاي غرفه ها استقبال چنداني از اين طرح نشد.

با تحقيق و در نظر گرفتن طرح امداد رساني در پي حادثه احتمال تهران نيز بررسي شده است كه از طريق خطوط مترو امكان قابليت جابه جايي اقدام امدادي و امدادگران در زمان بروز حادثه وجود دارد.
انتهای‌پیام/

برچسب ها: چرخ ، مترو ، توسعه ، تهران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.