سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

سیستم بهره وری در کشور مشکلات زیادی دارد

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره)استان تهران گفت: سیستم بهره وری در کشورمشکلات زیادی دارد به طور مثال در برنامه توسعه چهارم دو و نیم درصد رشد کشور از محل بهره وری دیده شده است ولی در پایان برنامه چهارم حتی یک دهم درصد از آن دو و نیم درصد تحقق پیدا نکرده است.

تبارک سبحانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن در مورد فعالیت های کمیته امداد امام خمینی (ره) در سیستم مدیریت و برنامه ریزی از برنامه دوم تا پنجم گفت:در برنامه دوم تا پنجم کمیته امداد امام خمینی (ره) یک سری مواد و تبصره هایی را در بحث ارتقاء بهره وری تصویب کرده است .

وی با اشاره به نمونه ای از ابزار های بهره وری تصریح کرد :کشور ژاپن بعد از جنگ جهانی و بمباران شیمیایی توسط آمریکا در شهر هیروشیما در بازده زمانی کوتاه مدت بدون برخورداری از منابع نفتی با اصلاح خود و رسیدن به تکنولوژی برتر از یک مدل اقتصادی با نام مدل "کایزن"استفاده کرد که نسبت داده بر سه داده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره)استان تهران در ادامه این مطلب اضافه کرد :این کشوربا یک سری تغییرات و اتفاقات در سازمانهای خود بهره وری را افزایش داد و هم اکنون ضرورت ارتقاء بقهره وری در برنامه های دوم تا پنجم توسعه دیده شده است اما متاسفانه به افق ترسیم شده در این برنامه ها نرسیده ایم .

سبحانی ضمن ذکر مثالهایی در حوزه بهره وری با تاکید بر اینکه در سیستم بهره وری مشکل داریم اظهارداشت :به طور مثال در برنامه توسعه چهارم دو و نیم درصد رشد کشور از محل بهره وری دیده شده است ولی در پایان برنامه چهارم حتی یک دهم درصد از آن دو و نیم درصد تحقق پیدا نکرده است و افق برنامه پنج هم هشت درصد رشد است که قسمت اعظم آن از محل بهره وری بوده است و در یک نگاه کلی سیستم بهره وری در کشورمشکلات زیادی دارد./س


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.