سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/ با حضور استاندار قم و آیت الله حسینی بوشهری

راهكارهاي غني‌سازي جشنواره هنر آسماني بررسی شد

راهكارهاي غني سازي و تقويت جشنواره ديني هنر آسماني در نشست مشترك پيريايي استاندار قم و آيت الله حسيني بوشهري مدير عالي حوزه هاي علميه كشور، بررسي شد.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آيت الله سید هاشم حسيني بوشهري در جلسه بررسی راهكارهاي غني سازي و تقويت جشنواره ديني هنر آسماني که با حضور استاندار قم برگزار شد، طي سخناني با تبيين اهميت برگزاري جشنواره هنر آسماني با محوريت حوزه علميه، از مشاركت و تلاش جدي دستگاه هاي حامي اين برنامه مهم فرهنگي هنري به ويژه استانداري قم تقدير و تشكر كرد.

وي هدف از تشكيل چنين نشستي را ايجاد همفكري و هم افزايي فكري بيشتر در بين مجموعه هاي دست اندركار اين جشنواره از جمله استانداري و دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه عنوان كرد و گفت: اصل چنين جلساتي براي پيشبرد بهتر امور و برنامه ريزي هاي مناسب در جهت برگزاري كيفي تر جشنواره آتي لازم و ضروري است كه اميدواريم با گسترش هر چه بيشتر تعاملات و همكاري هاي اعضا با دبيرخانه اين مهم محقق شود.

استفاده از ابزار هنر در ترويج فرهنگ و ارزش هاي ديني و مذهبي

استاندار قم نيز در اين جلسه با اشاره به برگزاري سه دوره اين جشنواره در گذشته، بر لزوم بررسي نقاط ضعف و قوت دوره هاي پيشين تاكيد كرد و گفت: استانداري و مجموعه ادارات و نهادهاي فرهنگي استان، آماده هر گونه همكاري در كمك به برپايي هر چه باشكوه تر اين جشنواره هستند.

كرم رضا پيريايي با ابراز خرسندي از راه اندازي دبيرخانه دائمي اين جشنواره در قم، استفاده از ابزار هنر در ترويج فرهنگ و ارزش هاي ديني و مذهبي را مورد اشاره قرار داد و گفت: برگزاري چنين جشنواره هايي با متولي گري حوزه علميه قم و همراهي و پشتيباني هاي دلگرم كننده فضلا و بزرگان اين نهاد مقدس، كار اساسي و لازمي است كه بايد همه دستگاه ها و نهادها در جهت محتوايي تر شدن آن گام بردارند.

استاندار قم با تقدير از تلاش مجموعه هاي دخيل در اين برنامه مهم گفت: خوشبختانه جشنواره هنر آسماني با تجربه چندين دوره برگزاري، توانسته است جاي مناسبي را در بين طلاب و فضلاي حوزه علميه پيدا كند.

تصويب طرح جامع منطقه نمونه گردشگري دستجرد

دهمين جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان قم به رياست كرم رضا پيريايي استاندار قم و با حضور اعضاي اين شورا، همچنين حجت الاسلام آشتياني و اميرآبادي نمايندگان قم در مجلس شوراي اسلامي در تالار امام رضا(ع) استانداري برگزار شد.

استاندار قم در اين جلسه با تسليت ايام حزن و اندوه محرم، بر لزوم برپايي هر چه باشكوه تر مجالس سوگواري و عزاي سرور و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين(ع) در قم تاكيد كرد.

کرم رضا پیریایی با اشاره به دستورات دهمين جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان، بررسي طرح جامع منطقه نمونه گردشگري دستجرد را اولين دستور رسمي اين نشست عنوان و خاطرنشان كرد: كليات اين طرح، پس از طي مراحل قانوني و طرح و تصويب در كارگروه گردشگري استان، امروز در شوراي برنامه ريزي و توسعه استان مطرح و مورد بررسي قرار گرفت.

وی از تصويب كليات اين طرح با راي موافق اكثريت اعضاي شورا خبر داد و با اشاره به اهميت اجراي چنين طرحهايي در توسعه گردشگري استان تصريح كرد: طرح جامع منطقه نمونه گردشگري دستجرد جزء 12 منطقه نمونه گردشگري مصوب استان در جريان دو سفر استاني هيات دولت به قم محسوب مي شود.

استاندار قم با قدرداني از اهتمام و مشاركت مسولانه اعضاي شوراي برنامه ريزي در بررسي و تصويب طرح هاي كلان توسعه استان، لزوم دقت و توجه جدي اعضا به تمامي جوانب و جزييات اجرايي اين طرح ها به ويژه در طرح هاي گردشگري را يادآور شد و افزود: آراء، نقطه نظرات و پيشنهادات اعضا در مورد تك تك مسائل و موضوعات استاني قابل طرح در شوراي برنامه ريزي و توسعه استان مهم و تعيين كننده است.

رئيس شوراي برنامه ريزي و توسعه استان قم همچنين با اشاره به روند تهيه طرح تفصيلي شهر قم، گفت: 7 مورد از مغايرت هاي اساسي تشخيص داده شده در زمينه شبكه معابر اين طرح در نشست امروز شورا بررسي و به تصويب رسيد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.