سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علیرضا قربانی:

عادت به مطالعه باید از دوران کودکی شکل گیرد

یک خواننده آواز ایرانی معتقد است عادت به مطالعه هم‌چون بسیاری رفتارهای نیک باید از دوران کودکی شکل گیرد تا جزوی از رفتار و سرشت انسان شود.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگماران به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، علیرضا قربانی خواننده آواز ایرانی، اظهار داشت: هر 2 شیوه مطالعه یعنی مطالعه دیجیتال و سنتی تحت تاثیر انفجار اطلاعات در فضای مجازی کاهش یافته است.

خواننده آلبوم "حریق خزان" با اشاره به مسئولیت والدین در ترغیب فرزندان به مطالعه گفت: والدینی که حتی به شکل غیرعمد کودکان خود را به سمت مطالعه سوق نمی‌دهند، خیانت بزرگی در حق فرزند خود و تمدن بشری می‌کنند.

این خواننده آواز ایرانی به تجربه خود در این زمینه اشاره کرد و افزود: گاهی اوقات مطالعه برای من شکل جدی و منظم پیدا می‌کند و گاهی نیز به صورت نامنظم کتاب می‌خوانم اما از آن جایی که عادت به مطالعه از سن پایین اهمیت بسیاری دارد، حساسیت بسیاری نسبت به مطالعه کودکان خود دارم و آن‌ها را به این کار تشویق می‌کنم.

به اعتقاد قربانی اگر مطالعه در دوران حساس کودکی تمرین شود، در بزرگسالی به عادتی ترک نشدنی و جزوی از رفتار انسان تبدیل خواهد شد.

خواننده «حریق خزان» هم چنین به نشر کتاب در حوزه تخصصی فعالیت خود یعنی موسیقی اشاره کرد و گفت: انتشار کتاب در حوزه هنر و موسیقی بسیار ضعیف و به اعتقاد من به جز کتاب «دایره المعارف موسیقی» اثر قابل توجه دیگری در این زمینه منتشر نشده است.

گفتنی است؛ بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «کتاب آینه فرهنگ و فرزانگی» از 25 آبان ماه تا 2 آذر ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ص
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.