سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

نیروهای مسلح نماد اقتدار کشورند

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان گفت: نیروهای مسلح نماد اقتدار کشورند و هر چه از آلودگی و خطر ارتکاب به جرائم به دور باشند، بهتر به اهداف خود که تأمین امنیت، استقلال و آسایش کشور است می توانند کمک کنند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، ابراهیم مهرانفر دیروز در همایش جلوگیری از وقوع جرم در موضوع قتل و خودزنی دراصفهان افزود: رمز استقلال و ماندگاری نظام، تهدید نا پذیری کشور و جلوگیری از تجاوز دشمن به این مرز و بوم مستلزم آمادگی، آگاهی و سلامت نیروهای مسلح مقتدر ما است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان تصریح کرد: اگر چه وجود جرم و گناه در هر جامعه یک امر طبیعی و غیر قابل انکار است و از سوی دیگر مقابله با جرم و جنایت نیر دغدغه همیشگی جوامع بشری از ابتدای تاریخ تا کنون بوده اما تجربه ثابت کرده است برای مقابله با جرائم تنها حربه کیفر و مجازات نتوانسته است به موفقیت کامل منتهی شود.

وی بیان کرد: به همین دلیل اینجاست که با مجموعه تدابیر و اقدامات غیر کیفری با هدف مقابله با بزهکاری از طریق کاهش یا نابودی عوامل جرم زا و اثر گذاری بر فرصت های ارتکاب جرائم باید به گونه ای عمل کرد که بتوان با استفاده از ابتکارات و ساز و کار های غیر قهر آمیز به شخصیت افراد در معرض ارتکاب جرم و تأثیر بر شرایط و وضعیت و اوضاع و احوال موثر در بروز بزه اثر گذاشت تا از رخ دادن جرم جلوگیری شود.

مهرانفر خاطر نشان کرد: خود زنی از جرائم مخرب است و به دلیل کمرنگ شدن رشد دین در زندگی افراد، رشد فرد گرایی و ماشینی شدن جامعه انسانی، ضعیف شدن همبستگی و انسجام اجتماعی، رنگ باختن عواطف و احساسات و موارد دیگر سبب بروز این ناهنجاری در جامعه شده است.

مهرانفر با تأکید بر اینکه در ایران خودکشی دارویی بیشترین رواج را دارد و یکی از عوامل آن اعتیاد و افسردگی است، افزود: باید به دلیل تأثیر پذیری نیروهای مسلح در جامعه همه فرماندهان اهتمام و پیشگیری در این امر را به خرج دهند و لازم است مسئولان محترم با سازمان قضایی هماهنگ باشند.

وی با بیان اینکه در مجموع آمار جرائم با کاهش قابل ملاحظه نسبت به سال قبل روبرو بودیم اما در خصوص این دو جرم با کاهش آمار جزئی روبرو بودیم، تصریح کرد: اعمال مدیریت و فرماندهی کارآمد و ایجاد نظم و انضباط بر اساس قانون و آموزش و آگاه سازی همه نیروها و نظارت بر نیروهای تحت امر و بهداشت نظامی، ایجاد عدالت سازمانی و موارد دیگر از مولفه هایی است که باید در نیروهای مسلح بدان اهمیت ویژه ای داد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.