سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

پیشگیری غیر کیفری مؤثرترین راه‌ در کاهش جرائم نیروهای مسلح

معاون قضایی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: تلاش کرده‌ایم تا رویکرد پیشگیرانه و مدیریت پدرانه را سرلوحه کار خود قرار دهیم و ناهنجاری‌ها را با پیشگیری غیر کیفری کاهش دهیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، حجت‌الاسلام محمد مصدق دیروز در همایش جلوگیری از وقوع جرم در موضوع قتل و خودزنی دراصفهان اظهار کرد: خداوند را شاکریم که سه برنامه 5 ساله پیشگیری از وقوع جرم را به همت همه مسئولان تدوین کرده و امروز شاهد هفتمین مجمع از چهارمین برنامه 5 ساله هستیم.
وی گفت: ما باید پیشگری را به عنوان یک بسته در همه زمینه‌ها در نظر بگیریم تا در این راه موفق باشیم و یکی از ویژگی‌های مهم در این راه این است که این موضوع متناسب با مخاطب باید اعمال شود.
معاون قضایی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور اظهار کرد: در علم حقوق در قاعده فردی کردن مجازات برای همه جرایم، مجازات‌های حداقلی و حداکثری قرار داده شده است و باید بر اساس وضعیت ارتکاب به جرم، وضعیت خانوادگی مجرم، اوضاع و احوال شرایط حاکم بر جامعه و موارد دیگر با جرایم برخورد کرد و با توجه به اینکه هدف از اجرای مجازات اصلاح جامعه است، باید برنامه‌های ما متناسب با زیر مجموعه‌ها باشد.
حجت‌الاسلام محمد مصدق تصریح کرد: باید با توجه به اینکه مردم فرزندان خود را به ما می‌سپارند که امر مدیریت و جلوگیری از وقوع این دو جرم را با مشکلاتی مواجه می‌کند واین مسائل مسئولیت ما را صد چندان می‌کند و باید در امر مدیریت بسیار دقیق عمل کنیم.
معاون قضایی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور با بیان اینکه استان اصفهان یکی از استان‌های خوب در زمینه آموزش مسائل قضایی است، بیان کرد: ما در زمینه قتل کاهش چشمگیری داشته‌ایم اما در موضوع خود زنی کاهش رشد نداشته‌ایم که این خود قابل تأمل است و باید به آن توجه ویژه ای داشت.
وی با تأکید بر اینکه کم توجهی مسئولان یگان به مشکلات نیروهای تحت امر و غیر قابل انعطاف و ناملایمت به خرج دادن در این مسئله تأثیر به سزایی دارد، اضافه کرد: گاهی بی توجهی به یک فرد موجب شکستن غرور فرد می‌شود و باید فرماندهان در این امر توجه کافی داشته باشند/س.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.