سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگاهی بر فیلم "جنگ جهانی زد"

کسی که جنگ جهانی زد به لطف حضور فیلمبردار بزرگی چون رابرت ریچارد سون از لحاظ بصری فیلم قابل توجهی از آب در آمده است.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، یک کارمند سازمان ملل به اسم کری لین دور دنیا می‌چرخد و مبارزه می‌کند. او در تلاش است تا جلوی همه‌گیر شدن ویروسی را که انسان‌ها را به زامبی تبدیل می‌کند بگیرد. اما زامبی‌ها همین‌طور دارند تکثیر می‌شوند و ارتش ها و دولت‌های مختلف را در کل دنیا سرنگون می‌کنند.  
 
هدف آن ها نابودی نسل بشر است.  
 
ستاره این فیلم پیت است و اوست که به جنگ زامبی‌ها می رود، اما این تنها ظاهر قضیه است. دردسر اصلی پیت در این فیلم نه زامبی‌ها، که مشکلات فراوانی بود که در پروسه های پیش تولید، فیلمبرداری و تدوین پیش آمد و زمان اکران فیلم را بیش از یک سال به تاخیر انداخت. 
 
پیت نقش اول و یکی از تهیه کنندگان این فیلم پرهزینه است و مسئولیت اصلی پروژه با او بوده، به همین دلیل موفقیت یا عدم موفقیت جنگ جهانی زد می‌تواند بر کارنامه حرفه ای او تاثیر ویژه ای داشته باشد. کارگردان این فیلم حادثه ای مارک فورستر است. فیلمسازی با آثاری همچون : "باد بادک  باز و "در جست جوی ناکجا آباد" که به عقیده بسیاری انتخاب او برای ساخت این فیلم بزرگ، تصمیم اشتباه بوده است.  

 فورستر آن قدر مراحل طراحی زامبی ها را طولانی کرد که پروژه خیلی زود از برنامه مد نظرش عقب افتاد. از طرفی پایان فیلم و برخی از صحنه‌های اکشن هم نتوانست تهیه کننده‌ها را راضی کند و کار را به فیلمبرداری مجدد رساند.  
 
به این ها اضافه کنید اختلاف نظرهای فراوان بر سر فیلم‌نامه را که عاقبت همکاری پنج فیلم‌نامه‌نویس مختلف را به همراه داشت. همه این‌ها باعث شده هیچ کس از کیفیت فیلم مطمئن نباشد. فیلمی با بودجه هنگفت 200 میلیون دلاری که حالا برای موفقیت در گیشه چشم به محبوبیت برد پیت دارد.  

فعلا که تهیه کنندگان گفتند با وجود مشکلات فراوان از نتیجه نهایی کاملا راضی هستند. تریلر منتشر شده در اینترنت هم اگر چه نمی تواند ملاک مناسبی باشد، اما حداقل نشان می‌دهد که جنگ جهانی زد به لطف حضور فیلمبردار بزرگی چون رابرت ریچارد سون از لحاظ بصری فیلم قابل توجهی از آب درآمده است.  
 
کسی که جنگ جهانی زد به لطف حضور فیلمبردار بزرگی چون رابرت ریچارد سون از لحاظ بصری فیلم قابل توجهی از آب در آمده است. کسی چه می‌داند، شاید نتیجه کار بر خلاف گمانه زنی ها، موفقیت آمیز از آب در آمد و به فاجعه ختم نشد.  
 
بازیگران : برد پیت، مرییل اینس، متیو فاکس، دیوید مورس و . . .  

منبع: 2 ماهنامه سینما تئاتر

انتهای پیام/ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.