سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/ در ایام صفر؛

"امیرکبیر" در قم به روی صحنه می‌رود/ تبیین شخصیت مذهبی امیر کبیر از منظر تشیع

مدیرعامل موسسه تئاتر طراوت گفت: نمایش امیرکبیر در ایام ماه صفر در استان قم و سه شهر کاشان، اراک و اهواز به روی صحنه می‌رود.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، محمد رضا شاهمردی اظهار داشت: نمایش امیرکبیر به تبیین شخصیت و تفکر امیر کبیر از منظر مذهب تشیع و دین اسلام و به صورت غیررئالیستی و فرا واقعی به این واقعه می‌پردازد.

وی بیان داشت: موضوع این نمایش درباره انتقال پیکر امیرکبیر از کاشان به کربلای معلا است و قصه از آن جا آغاز می‌شود که همسر امیر کبیر پس از هماهنگی با شاه تصمیم می‌گیرد به وصیت امیر کبیر عمل کرده و این کار را انجام دهد.

مدیر عامل موسسه تئاتر طراوت ادامه داد: در بین راه عزت الدوله، همسر امیر کبیر با تمام اتفاقات دوران صدر اعظمی امیر کبیر روبه رو می‌شود و در نهایت پیکر امیر کبیر بنا بر وصیت خود در حرم حضرت امام حسین(ع) دفن می‌شود.

وی با اشاره به عوامل نمایش امیرکبیر عنوان کرد: نویسنده و کارگردان این نمایش محمد رضا شاهمردی، مدیر تولید محمد امینی، دستیار تولید ابوالفضل مرادی، دستیار کارگردان آرام شیخلو و منشی صحنه مبینا بابایی است.

شاهمردی با اشاره به بازیگران این نمایش ابراز کرد: احمد شریفی در نقش امیرکبیر، مرتضی عقیقی در نقش ناصرالدین شاه قاجار، عباس نصرتی در نقش میرآقا خان نوری، شبنم قمری در نقش مهد اولیا (مادر شاه)، بهناز انارکی در نقش عزت الدوله، رقیه یوسفی در نقش میرزا علی خان و زینب خدیوی در نقش گورکن است.

مدیر عامل موسسه تئاتر طراوت ابراز داشت: این نمایش همچنین خدمات افرادی همچون امیر کبیر که نامشان در تاریخ ماندگار شده است و خائنان آن زمان که با شخصیت مذهبی آنها مخالف بودند را نشان می‌دهد.

مدیر عامل موسسه تئاتر طراوت تصریح کرد: این نمایش از زاویه‌ای دیگر و به صورت خاص و تحلیلی واقعه عاشورا و شخصیت امیرکبیر که از دل عاشورا به مردم معرفی شده است را نمایش می‌دهد./س

برچسب ها: قم ، امیر ، کبیر ، روی ، صحنه ، شخصیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.