سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار ایران درباره بی‌اعتنایی رژیم صهیونیستی به قوانین بین‌المللی درباره فلسطین

جمهوري اسلامي ايران در مقام رياست جنبش غيرمتعهدها به بي‌توجهي رژيم صهيونيستي به اصول و قوانين بين‌المللي هشدار داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،‌ غلامحسين دهقاني سفير و نمايندگي کشورمان در سازمان ملل متحد در نشست کميته سياسي مجمع عمومي اين سازمان با موضوع وضعيت آوارگان فلسطيني، توجه جدي جامعه بين المللي به وضعيت اسفناک مردم مظلوم فلسطين و تلاش براي کاستن از درد و رنج آنان را خواستار شد.  

وي با اعلام تاسف شديد اعضاي جنبش غير متعهدها به وضعيت نامطلوب آوارگان فلسطيني ساکن اردوگاههاي اراضي اشغالي بويژه نوار غزه و اعمال خشونت و نقض مداوم حقوق مردم فلسطين در حملات نيروهاي رژيم صهيونيستي، گفت: نکته قابل تامل در اين است که کميسر عالي آژانس امداد و اشتغال ملل متحد نيز به اين موارد در گزارش خود اشاره کرده است. 

غلامحسين دهقاني ادامه شهرک سازي‌ها، ساخت ديوار حائل، تخريب منازل، اعمال محدوديت تردد، بازداشت و دربند کشيدن هزاران فلسطيني و آواره کردن شهروندان مناطق اشغالي و موارد بي شمار ديگري از اقدامات تجاوزکارانه اين رژيم را نشانه بي اعتنايي اين رژيم به قوانين بين المللي و تضعيف برنامه ها و فعاليتهاي آژانس امداد و اشتغال ملل متحد دانست.  

وي افزود: جنبش غير متعهدها از جامعه بين الملل انتظار دارد تا با ايفاي مسئوليت اخلاقي، سياسي و حقوقي خود به اقدامات غيرقانوني و نقض حقوق مردم فلسطين از جانب اين رژيم اشغالگر پايان دهند. 

دهقاني همچنين با اشاره به گزارش کميسرعالي آژانس امداد و اشتغال ملل متحد گفت: وضعيت اقتصادي مردم غزه بواسطه محاصره شش ساله اين منطقه وخيم تر شده و ادامه اين محاصره غيرقانوني موجب بدتر شدن امکان امداد رساني به مردم غزه و محروميت بيشتر آنان از دسترسي به نيازهاي اوليه انساني شده است. 

وي همچنين رعايت همه کنوانسيون ها و قطعنامه هاي سازمان ملل بويژه قطعنامه 1860 شوراي امنيت سازمان ملل از جانب رژيم صهيونيستي را در پايان دادن به محاصره غيرقانوني غزه، تضمين تردد آزاد افراد و انتقال مواد اوليه مورد نياز مردم آن منطقه به داخل غزه و تسهيل انجام وظايف آژانس امداد و کار ملل متحد در شروع بازسازي مناطق مسکوني و زير ساختهاي غزه را خواستار شد.


انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.