سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصميم گیری نمايندگان ايتاليا درباره اخراج "برلوسکني" ازسنا

سنای ایتالیا اعلام کرد: بیست و هفتم نوامبر اینده (ششم اذر) در رای گیری نهایی خود درباره سلب صلاحیت پارلمانی "سیلویو برلوسکنی" نخست وزیرسابق ایتالیا،تصمیم گیری خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ این رأی گیری براساس قانونی صورت می‌گیرد که در صورت تصویب سلب صلاحیت "برلوسکنی" از مقام سناتوری، وی خانه نشین خواهد شد.

این درحالی است که برلوسکنی با اعلام این که "جورجو ناپولیتانو " رئیس جمهوری ایتالیا هنوز هم فرصت دارد به ابتکار خود دستور عفو وی را صادر کند خواهان لغو بررسی صلاحیت پارلمانی اش در صحن علنی سنا شد.

کمیته ویژه بررسی صلاحیت پارلمانی سنای ایتالیا، یک ماه پیش با اکثریت ارا از "برلوسکنی" نخست وزیر سابق آن کشور و رئیس حزب ملت ازادی، سلب صلاحیت کرد و اخراج وی را از پارلمان خواستار شده بود.
 
کنار گذاشتن "برلوسکنی" از سنا پس از محکومیت وی به علت کلاهبرداری مالیاتی بدین معنا خواهد بود که نخست وزیر پیشین ایتالیا که از سال 1994 برای نخستین بار وارد عرصه سیاسی ایتالیا شد از پارلمان اخراج می‌شود.

به اعتقاد برخی از کارشناسان، در صورت اخراج "بروسکونی" از سنا، این احتمال وجود دارد که دولت ائتلافی لتا با بحران روبرو شود.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.