سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

" ایهاب بسیسو":رژيم صهيونيستي مانع بزرگي بر سر راه مذاکرات است

سخنگوی دولت فلسطین در رام الله با برشمردن برخی اقدامات رژیم صهیونیستی، این اقدامات را مانعی بزرگ در مسیر مذاکرات بین طرفین دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی المیادین؛ " ایهاب بسیسو" در گفتگویی با این شبکه درباره پیامدهای مذاکرات با اسرائیل برای دولت فلسطین گفت: اصرار اسرائیل بر صدور مجوز برای توسعه ساخت و ساز در شهرک ها و از بین بردن زمین های کشاورزی فلسطینیان پیامدهایی منفی برای اقتصاد فلسطین دارد و همه تلاش های بین المللی را برای توسعه پایدار در مناطق فلسطینی بخصوص در مناطق معروف به مناطق (ج) که شصت و یک درصد مساحت کرانه باختری را تشکیل می دهد، با شکست روبرو می کند.

بر اساس گزارش های بانک جهانی اگر این مناطق از اشغال اسرائیل خارج شود درآمدی بالغ بر هشتصد میلیون دلار برای فلسطین به ارمغان خواهد آورد.

این در حالیست که حضور نظامی اسرائیل در این مناطق و شهرک سازی در آنجا مشکلاتی برای فلسطینیان به وجود آورده است و مانع از تلاش ها برای توسعه این منطقه می شود.

وی در ادامه درباره علت شکست مذاکرات دیروز بین اسرائیل و فلسطین و موانع پیش روی مذاکرات جدی بین طرفین گفت: فلسطینیان خواسته های مشخصی دارند که "محمود عباس" رئیس تشکیلات خود گردان فلسطین به آنها اشاره کرده است و رهبری فلسطین نیز آنها را پذیرفته است. کشور فلسطین با مرزهای مشخص و استقلال و حق حاکمیت کامل در سرزمین های اشغال شده در سال شصت و هفت از جمله خواسته های فلسطینیان است.
از سوی دیگر اسرائیل با طرح برخی خواسته ها و انجام دادن برخی اقدامات از جمله احداث دیوار در غور اردن و حضور نظامی در مرزهای شرقی فلسطین و اردن و اصرار بر به رسمیت شناخته شدن یهودیت اسرائیل و ادامه شهرک سازی و مرتبط کردن شهرک سازی به آزادی اسرای قدیمی فلسطینی موانعی در برابر مذاکرات به وجود می آورد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.