سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس شبکه دامپزشکی بم عنوان کرد

سمپاشی 96 هزار راس دام در بم

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بم گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 96 هزار دام و 51 هزار متر‌ مربع جایگاه نگهداری دام در بم سمپاشی شده است.

 به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران مسعود اسدی‌پور اظهار داشت: یکی از مسائل و مشکلات موجود در دامداری‌ها که سبب بروز خساراتی نیز می‌شود،‌ وجود انگل‌های خارجی است.

وی افزود: انگل‌های خارجی از طریق کاهش بازدهی دام به علت ایجاد بیماری پوستی، کم خونی، لاغری و کاهش رشد دام، انتقال عوامل بیماری‌زا و ایجاد خسارت به پوست و چرم و فرآورده‌های دامی به واحد‌های دامپروری آسیب وارد می‌کند.

اسدی‌پور ابراز داشت: با وجود خشکسالی‌های چند سال اخیر شدت آلودگی‌ها در دامداری‌های این شهرستان افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: در این راستا‌ شبکه دامپزشکی از ابتدای سال جاری برای مبارزه با انگل‌های خارجی و به منظور پیشگیری از بیماری‌های دامی و مشترک از محل اعتبارات تخصیص یافته عوارض ناشی از خشکسالی و به صورت رایگان بیش از 96 هزار راس دام و 51 هزار متر مربع جایگاه نگهداری دام را سمپاشی کرده است.

رئیس شبکه دامپزشکی بم گفت: کنه‌ها، شپش‌ها و جرب‌ها از جمله انگل‌های خارجی بدن دام‌ها هستند که در بروز بیماری‌های واگیر دامی و بیماری‌های مشترک از جمله تب کریمه کنگو نقش دارند.

وی تصریح کرد: سمپاشی دام‌ها و اماکن دامی اقدام موثری برای پیشگیری از این بیماری‌ها است، همچنین با انجام آموزش به ‌دامداران و آشنایی آنها با زیان‌های ناشی از حضور انگل‌ها و مزایای بهسازی اماکن دامی برای کنترل انگل‌های خارجی و بیماری‌های منتقله گام موثری در کنترل و مبارزه با بیماری‌های دامی برداشته می‌شود.
برچسب ها: کرمان ، سمپاشی ، دام ، بم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.