سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره گيري از تجارب مسکن سازان؛

طرح کليد به کليد قفل گشاي بافت فرسوده مي شود

بهره گيري از تجارب متخصصان و سازندگان انبوه مسکن در اجراي راهبردي طرح کليد به کليد در محدوده بافت فرسوده را در پي خواهد داشت.

حسن محتشم عضو هيئت مديره انجمن صنفي انبوه سازان، در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، اجراي طرح کليد به کليد در محدوده بافت فرسوده موثر دانست و گفت: جداي از عملکرد ضعيف مسئولان در احيا و بهسازي بافت فرسوده مشکل عمده اين بخش از مسکن کشور، حق مالکيت است.

عضو هيئت مديره انجمن صنفي انبوه سازان، ادامه داد: براساس حقوق مالکيت نمي توان با دستور و اجبار به مالکان بهسازي و بازسازي واحد هاي فرسوده را ديکته کرد.

وي افزود: اهمیت بهسازی و نوسازی بافت فرسوده با توجه به آسیب‌پذیری بیشتری در برابر بلایای طبیعی و غيرمترقبه، غيرقابل انکار است ولي به راحتي نمي توان مالکان را وارد چرخه مقاوم‌سازی و بازسازي املاک فرسوده کرد.

محتشم خاطر نشان کرد: بايستي امکانات ويژه اي در اختیار مردم قرار گيرد تا خود وارد عمل شوند و با بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده اثرات و خسارات بلایای طبیعی را به حداقل برسانند.

وي با اشاره به پيش نياز ايجاد زير ساخت در اجراي طرح کليد به کليد،‌ گفت : احداث واحدهاي مسکوني نوساز طرح کليد به کليد نيازمند سرمايه گذاري است که در اين مسير بهره برداري از ظرفيت انبوه سازان و سازندگان مسکن مهر، راهگشا خواهد بود.

عضو هيئت مديره انجمن صنفي انبوه سازان، نحوه اجراي طرح کليد به کليد در بافت فرسوده را در ميزان موفقيت اين طرح موثر دانست و افزود: بهره گيري از تجارب متخصصان و سازندگان انبوه مسکن، اجراي راهبردي طرح در محدوده بافت فرسوده در پي خواهد داشت.

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.