سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

پرچم حرم حضرت امام حسین (علیه السلام) در شهرکرد برافراشته شد

همزمان با آغاز ماه محرم، پرچم گنبد و بارگاه حضرت امام حسین (علیه السلام) در استانداری چهارمحال و بختیاری به اهتزاز درآمد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در آیین برافراشته شدن پرچم حرم امام حسین (علیه السلام) در ساختمان استانداری این استان، گفت: را ه امام حسین (ع) از سوی پیامبر اکرم صلوات الله علیه ترسیم و تبیین شد و این راه، برای همیشه چراغ هدایت مردم است.

حجت الاسلام محمدعلی نکونام افزود: حضرت امام حسین (علیه السلام)، امید بخش عدالتخواهان در مبارزات، قیام ها و نهضت های عدالتخواهی جهان است و این امام همام، راه آزادگی، عدالتخواهی و ایستادگی در برابر ظالم را نهادینه کرد.

وی، از پرچم حسینی به عنوان نماد حقیقت یاد کرد و افزود: اهتزاز این پرچم، عهد و پیمان مردم را با ائمه اطهار مستحکم تر از گذشته می کند تا زیر سایه این پرچم بکوشیم زندگی، سیاست، خانواده و معاش و معاد ما از راه ائمه جدا نباشد.

حجت الاسلام نکونام، از فرهنگ عاشورا به عنوان راه با سعادت همیشگی و ابدی یاد کرد و ادامه داد: باید تلاش کنیم، با امام حسین (علیه السلام) نه در شعار که در شعور همراه شویم.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین گفت: قیام حضرت امام حسین (علیه السلام)، بصیرت افزایی امت اسلامی بود و عزاداران و پیروان آن حضرت نیز باید شور و شعور خود را در ایین های عزاداری آن حضرت نشان دهند.
علی اصغر عنابستانی بیان داشت: این پرچم به نمایندگی از تمامی دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری در استانداری برافراشته شد تا نمادی برای تقرب بیشتر مردم به آرمان های قیام امام حسین (علیه السلام) باشد.
پرچم حرم امام حسین (علیه السلام)، در سفر رسمی سال گذشته استاندار چهارمحال و بختیاری به کشور عراق از سوی استاندار کربلا به وی اهدا شد./س

برچسب ها: پرچم ، حرم ، امام حسین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.