سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همه آنچه امروز در حیاط پاستور گذشت/

تصمیمات یارانه‌ای دولت/ با دوشغله‌ها برخورد می‌شود/ قول مساعد وزیر بهداشت برای بهبود وضعیت دارو

هیئت وزیران امروز(چهارشنبه) به ریاست دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور تشکیل جلسه داد.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران هیئت وزیران امروز(چهارشنبه) به ریاست دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور تشکیل جلسه داد.

پس از پایان جلسه امروز هیئت وزرا و اعضای آن با حضور در جمع خبرنگاران به برخی سوالات پاسخ دادند.

** انتخاب استانداران اردبیل و چهارمحال و بختیاری

سخنگوی دولت پس از پایان جلسه امروز و با حضور در جمع خبرنگاران گفت: امروز هیئت وزیران سه مصوبه داشت؛ انتخاب "مجید خدابخش" به عنوان استاندار اردبیل و همچنین انتخاب "قاسم سلیمانی دشتکی" به عنوان استاندار چهارمحال و بختیاری و در نهایت انتخاب علیرضا جهانگیری به عنوان رئیس سازمان هواپیمایی کشور.

نوبخت ادامه داد: همچنین در این جلسه مصوب شد که دستگاه‌های اجرایی درباره اشتغال و کار افرادی که دو شغله هستند با جدیت برخورد کنند و اگر در موارد ضروری دستگاه‌های اجرایی خواستار استفاده از نیروهای بازنشسته هستند، باید گواهی اشتغال به کار افراد بازنشسته فراهم شود.
 
سخنگوی هیئت دولت اظهار داشت: در ارتباط با دوبرابرکردن رقم یارانه‌ها و پرداخت مابه‌التفاوت کالاهای اساسی به ویژه گندم در دولت تصمیم گرفته شد برای اینکه برخی از قیمت کالاهای اساسی به ویژه گندم افزایش پیدا نکند باید ما به‌التفاوت نرخ محسوب شود.

(برای مشاهده متن کامل اظهارات سخنگوی دولت اینجا کلیک کنید.)

** تلاش برای بهبود وضعیت دارو در کشور

همچنین سید حسین قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره عملکرد وزارت بهداشت گفت: ما توانسته ایم آرامش را در فضای بهداشت و درمان کشور به وجود بیاوریم و مشکلات موجود در بخش بهداشت و درمان را تا حدی کاهش دهیم.
 
وی در ادامه با بیان اینکه برای تامین داروهای بیماران خاص با هیچ گونه مشکلی روبرو نیستیم، افزود: ما امروز تلاش می کنیم که تا آخر سال شرایط بهتر شود و ما بتوانیم خدمات بیشتری را برای مردم ارائه دهیم و در این راستا با مجلس نیز در حال مذاکره هستیم.
 
قاضی زاده تصرح کرد: آسیب شناسی جدی درباره ساختار موجود از سوی ما شکل گرفته است و امیدواریم بتوانیم در این مسیر به موفقیت های جدی دست پیدا کنیم.
 
وزیر بهداشت همچنین با بیان اینکه متاسفانه درباره اصلاحیه بودجه 92، تلاش دولت به جایی نرسید، اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم با توجه به کمبود بودجه بتوانیم بر مشکلات فائق آییم.
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره سفر خود به مناطق محروم تصریح کرد: به طور حتم اینگونه سفرها باید ادامه پیدا کند.
 
قاضی زاده در خش دیگری از اظهاراتش درباره روند تولید واکسن در ایران تاکید کرد: ایران در سالهای گذشته نه تنها واکسن مورد نیاز خود را تامین می کرد بلکه به کشورهای دیگر نیز در این زمینه کمک شایانی انجام می داد اما متاسفانه ما امروز به وارد کردن واکسن نیاز داریم ولی هدف گذاری کرده ایم که با چند سال آینده حداقل 7 نوع واکسن را تولید کنیم.
 
وزیر بهداشت در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران درباره تامین اقلام دارویی برای بیماران خاص خاطرنشان کرد: به حمد خدا در شرایط فعلی داروهایی که برای بیماران خاص در ایران تولید می شود، مشکل کمبود در این بخش را حل کرده و بخش عمده آنها توسط بیمه پوشش داده می شود و در برخی موارد که داروها وارد می شوند، ما به التفاوت قیمت ارز به بیماران خاص پرداخت می شود.

** محرم‌سازی مدارس دخترانه نیازمند بودجه

علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش درباره اقدامات صورت گرفته در وزارت آموزش و پرروش طی چندماه اخیر گفت: 4 کمیته از سوی این وزارتخانه برای بررسی مشکلات موجود تشکیل شده است و امیدواریم بتوانیم با کمک این  4 کمیته، موفقیت‌های لازم را در حوزه آموزش و پرورش کسب کنیم.
 
وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره لزوم توجه به وضعیت مدارس ایرانیان خارج از کشور افزود: در حال حاضر لزوما این مدارس با یک نسخه اداره می‌شوند، اما ما معتقدیم که هریک از مدارس ایرانیان در خارج از کشور باید متناسب با شرایط کشوری که دانش‌آموزان در آن زندگی می‌کنند برنامه برایشان تدوین شود.
 
فانی همچنین درباره طرح "محرم‌سازی مدارس دخترانه" خاطرنشان کرد: این طرح با طرح مسقف‌سازی مدارس متفاوت است و ما اعتقاد داریم که حداقل برای اجرای این طرح یک یا دو سال زمان لازم است.
 
وی تصریح کرد: این طرح برای اجرا در تمامی مدارس دخترانه مطرح است زیرا سبب می‌شود که دختران دانش‌آموز آزاد و راحت تر تحصیل کنند.
 
وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم با بیان اینکه این طرح به بودجه بالایی نیازمند است، خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد تا در آینده نزدیک این طرح را نهایی کرده و اعمال کنیم.

فانی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره تبادل نیروهای انسانی اظهار داشت: متاسفانه ما در برخی مناطق با تورم نیروهای انسانی و در برخی موارد با کمبود نیروهای انسانی روبرو هستیم لذا معتقدیم این موضوع باید حل شود در همین راستا آموزش و پرورش درصدد است برای توسعه مشارکت دانش‌آموزان و اولیای آنها اقدامات جدی را انجام دهد و این موضوع از دیگر برنامه‌های این وزارتخانه به شمار می‌رود.
 
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: درصدد هستیم در راستای مشارکت بخش خصوصی در وزارت آموزش و پرورش نیز اقدامات جدی را انجام دهیم.

**‌ ابراز امیدواری رئیس جدید سازمان هواپیمایی برای پیشبرد این سازمان مطابق سند چشم‌انداز

رئیس جدید سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در جلسه امروز هیئت وزیران، بنده گزارش مختصری را درباره صنعت هوایی کشور ارائه دادم.

وی افزود: متاسفانه در صنعت هوایی ما با شاخص‌های دنیا فاصله داریم اما در شاخصه‌های دیگری مانند نیروی انسانی موفق بوده‌ایم و امیدواریم با حمایت دولت و قول‌های مساعد رئیس‌جمهور بتوانیم صنعت هوایی کشور را طبق سند چشم انداز 20 ساله به پیش بریم.
 
وی افزود: در سالهای گذشته به دلایلی نتوانسته‌ایم به اهداف مورد نظر در صنعت هوایی دست پیدا کنیم که امیدواریم در سالهای آینده این مورد محقق شود.
 
رئیس سازمان هواپیمایی کشور تصریح کرد: در سالهای گذشته تامین ناوگان هوایی با مشکلات متعددی روبرو شده است که ما درصدد خواهیم بود این موضوع را با رویکرد جدی حل کنیم.

** مقصد اولین سفر استانی رئیس‌جمهور هنوز انتخاب نشده است

محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور کشورمان در گفتگو با خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران درباره مقصد اولین سفر استانی رئیس‌جمهور گفت: هنوز هیچ استانی به عنوان مقصد اولین سفر رئیس‌جمهور انتخاب نشده است.
 
وی در ادامه افزود: مشهد به عنوان یک شهر ملکوتی به طور حتم یکی از استانهای مورد نظر رئیس‌جمهور برای سفرهای استانی خواهد بود، اما سفر دکتر روحانی به این استان به عنوان اولین سفر استانی هنوز مشخص نشده است.
 
شریعتمداری تصریح کرد: بزودی اعلام می‌کنیم که اولین سفر استانی رئیس‌جمهور به کدام استان خواهد بود.

** آئین‌نامه پرداخت وام مسکن 6 برابر ودیعه تدوین شده است

وزیر مسکن و شهرسازی  با اشاره به انتخاب جهانگیریان به عنوان رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در مورد انتخاب رئیس سازمان صنعت هوایی کشور بررسی‌های زیادی صورت گرفت و در نهایت علیرضا جهانگیریان به عنوان رئیس این سازمان انتخاب شد.
 
وی افزود: جهانگیریان از دوستان شهید دادمان بوده و تجربه کافی را در صنعت هوایی کشور دارد.
 
وزیر راه مسکن و شهرسازی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره پرداخت وام مسکن که متقاضیان با 6 برابر ودیعه اظهار داشت: آیین‌نامه‌ای تدوین شده و به برسی بانک مرکزی آن را اجرا می کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.