سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

تولید بیش از 386 هزار کیلوگرم عسل در مازندران

بیش از 386 هزار کیلوگرم عسل از ابتدای سال تاکنون در مازندران تولید شد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت: 419 هزار و 38 کلنی زنبور عسل در استان شمارش شده است که از این تعداد 358 کلنی بومی است.

نگهدار افزود:طبق سرشماری از کلنی های زنبور عسل در امسال،بیش از پنج هزار و 151 نفر زنبوردار در امر پرورش زنبور عسل در استان مازندران مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 386 هزار و 394 کیلوگرم عسل از ابتدای سال تاکنون در استان تولید شده است،گفت:میانگین تولید عسل در کلنی های مدرن استان را حدود 29 هزار و23 کیلوگرم در هر کلنی زنبور عسل است.

مدیر جهاد کشاورزی ساری نیز در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری با اشاره به اینکه شهرستان ساری با پتانسیل بالای تولید عسل دارای بیش از 29 هزار و 396 کلنی زنبور عسل بوده که سالانه 178تن عسل در زنبورستان های آن تولید میشود،گفت:301 نفر از بهره برداران بخش زنبورداری این شهرستان فعالیت می کنند.

قاسم نژاد افزود: به منظور افزایش تولید عسل،بررسی صفت های رفتاری،بچه دهی کندوها و اجرای پروژه اصلاح نژادی ملکه های زنبور عسل،از سوی این مدیریت و با هماهنگی مجریان طرف قرارداد،بیش از دو هزار و 800 فروند ملکه زنبور عسل در شش ماهه اول امسال در واحدهای زنبورستان شهرستان ساری تولید شد که از این تعداد هزار و 775 فروند ملکه بین زنبورستان های این شهرستان توزیع و مابقی نیز بصورت خود مصرفی در واحدهای زنبورستان مورد بهره برداری قرار گرفت/س.

برچسب ها: عسل ، تولید ، مازندران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.