سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه افشاگري‌هاي اسنودن؛

جاسوسي آمريكا از مكالمات تلفني 40 رهبر و رييس‌جمهور جهان

منابع حقوقي روسيه از افشاگري ادوارد اسنودن كارمند سابق آ‍ژانس امنيت ملي آمريكا درخصوص شنود مكالمات تلفني 40 رييس‌جمهور و رهبر جهان از سوي آمريكا خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشاتودي؛ منابع حقوقي روسيه در مصاحبه با روزنامه "الجمهوريه" تاكيد كردند: "ادوارد اسنودن" كارمند سابق آ‍ژانس امنيت ملي آمريكا پس از پناهنده شدن به روسيه با بازجويي‌هاي گسترده در سالن ترانزيت فرودگاه بين‌المللي "شيريمتوفو" روبرو نشده است اما با اين وجود اطلاعاتي كه سرويس مبارزه با جاسوسي روسيه به دست آورده حكايت از اين دارد كه "اسنودن" مستنداتي در خصوص برنامه جاسوسي آمريكا كه كشورهاي روسيه، چين، ايران، پايتخت‌هاي مختلف اروپايي، آمريكاي لاتين، شمال شرق آسيا و خاورميانه را مورد هدف قرار داده، در اختيار دارد.

براساس گفته هاي اين منابع آگاه "ادوارد اسنودن" از دو هفته گذشته در يك پايگاه الكترونيكي روسي كه نام آن ذكر نشده براي بازگرداندن اطلاعاتي كه در اختيار دارد مشغول به كار شده است.

مقامات آمريكايي بر اين نكته تاكيد كردند كه "ادوارد اسنودن" توانسته است در مدت زمان كار خود در آ‍ژانس امنيت ملي اين كشور ده ها هزار سند محرمانه مهم را به دست بياورد كه در آنها همكاري هاي واشنگتن با كشورهاي ديگر در زمينه جمع آوري اطلاعات ديده مي شود.

اين منابع آگاه خاطرنشان كردند:"ادوارد اسنودن" اطلاعاتي در اختيار دارد كه بر اساس آن آ‍ژانس امنيت ملي آمريكا شماره بيش از 250 تلفن همراه كه در بين آنها شماره بيش از 40 رييس جمهور ورهبر جهان در قاره هاي مختلف ديده مي شود را شنود مي‌كند.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.