سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

معرفي دانشگاه هاي برتر علوم پزشکي کشور درISC

10 دانشگاه برتر علوم پزشکی کشور در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام معرفی شدند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گفت : این دانشگاه ها بر اساس تعداد مقالات نمایه شده آنها معرفی شدند و بر این پایه دانشگاه علوم پزشکی تهران از بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است.

مهراد ادامه داد: رتبه دوم تولید علم در علوم پزشکی متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است که پس از آن دانشگاه های علوم پزشکی اصفهان ، ایران و مشهد به ترتیب در جایگاه های سوم ، چهارم و پنجم قرار گرفته اند.

وی با اشاره به تعداد مقالات نمایه شده علوم پزشکی در ISC افزود : دانشگاه علوم پزشکی تبریز ، شیراز ، تربیت مدرس ، بقیه الله و کرمان به ترتیب جایگاه های ششم تا دهم تولید علم را کسب کرده اند.

سرپرست ISC بیان کرد: نشریاتی که از سوی دانشگاه های وابسته به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی منتشر می شود هر سال بر تعدادشان افزوده می شود و اکنون تمام نشریات این وزارت از رتبه علمی پژوهشی برخوردار است.

نشریات نمایه شده در ISC به زبان های فارسی و غیر فارسی منتشر می شود.

وی افزود : به علت میان رشته ای بودن پزشکی و رشته های وابسته ، مثلا در ارتباط با شیمی ، زیست شناسی و تعدادی از رشته های دیگر برخی از مقالات دانشمندان علوم پزشکی در نشریات معتبر وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری به چاپ می رسد./س

برچسب ها: معرفی ، پزشکی ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.