سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سلیمی در نطق میان‌دستور؛

حذف شعار ملی "مرگ بر آمریکا" کشیدن صندلی از زیر پای مذاکره‌کنندگان است

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: بحث حذف شعار ملی مرگ بر آمریکا جز کشیدن صندلی از زیر پای مذاکره کنندگان و مشغول سازی نیروهای داخل نظام به امور غیرمتنابه چه معنایی می‌تواند داشته باشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا سلیمی" نماینده محلات در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز چهارشنبه ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت امام حسین(ع) گفت: علی رغم تاکید متون دینی و تاکید اصل 8 قانون اساسی و ارشاد مراجع اعظام در مورد مسئله امر به معروف و نهی از منکر به نوعی کوتاهی غیرموجه برای تعیین تکلیف این امر صورت پذیرفته است امید است مجلس محترم در ماه محرم امسال کم همت بسته و این قصور را جبران کند.
 
وی با بیان این مطلب که بعضی صحنه‌ها که گاه و بی گاه در ام القرای نظام جمهوری اسلامی مشاهده می‌کنیم برای نظام زیبنده نیست ادامه داد: چرا دست ضابطان و ماموران و دل سوختگان را به دلیل عدم وجود قانون بسته‌ایم.
 
سلیمی هم چنین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در روز 12 آبان ماه تصریح کرد: سخنان معظم له فصل‌الخطاب گفتگوها و مذاکرات اخیر بود، مقام معظم رهبری از یک سو موضوع مذاکره و حدود و ثغور آن را مشخص و تعیین کردند که مذاکره فقط در مورد مسئله هسته‌ای است، از طرف دیگر پشتیبانی از تیم مذاکره کننده هسته‌ای، قدرت استدلال و مانور آن‌ها را بالا برده و افزایش می‌دهد.
 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: مبادا از لطف ازدیاد ظرفیت ملی در روند مذاکره غفلت جست، در عین حال به دلیل کارنامه سیاه آمریکا و لیست جنایاتی که در مورد ملت ما انجام دادند نباید به نتیجه خوش بین بود و همه چیز را به این مسئله گره زد برخی اظهارات شگفت آور و حاشیه‌سازی‌های غیرضروری مانند بحث حذف شعار ملی مرگ بر آمریکا جز کشیدن صندلی از زیر پای مذاکره کنندگان و مشغول‌سازی نیروهای داخل نظام به امور غیرمتنابه، چه معنایی می‌تواند داشته باشد.
 
وی در ادامه بیان کرد: این روزها دو جریان خزنده و مشکوک در دو عرصه خود را فعال نشان می‌دهند اول جریان لیبرالیسم فرهنگی که این جریان با شمیشر آخته به فکر قلع و قمع همه عقاید و اصول و ارزش‌ها بوده و بی‌مهابا اعتقاد نسل جوان  را به بازی گرفته است، نوشتن مقالات غیرعلمی و بی‌مبنا و حمله به اعتقادات راسخ بخشی از اقدامات این جریان است.
 
سلیمی گفت: در همین جا گلایه خود را از وزارت ارشاد به دلیل عدم توجه به اصل 21 قانون اساسی اعلام می‌دارم، جریان لیبرالیسم سیاسی به دنبال تطهیر فتنه بوده و با برخی اقدامات به دنبال قبح زدایی از فتنه هستند پاره‌ای از اصل و نصب‌ها در بدنه وزارت‌خانه‌ها علامت روشنی از فعالیت این دسته است و در همین جا هشدار می‌دهیم که این دو جریان که با یکدیگر هم پوشانی شگفت آوری دارند آسیب‌های جدی به کشور و روند روبه توسعه آن وارد می‌کنند مبادا ساده انگاری و مرعوب شدن در مقابل هجمه‌های رسانه‌ای اینها زمینه دست اندازی به دستاوردهای انقلاب را فراهم آورد.  
 
وی در ادامه با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود بیان کرد: مردم حوزه انتخابیه این جانب و روستاهای اطراف از مشکل کم آبی و بعضا بی‌آبی رنج می‌برند.
 
عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش خطاب به وزیر نیرو گفت: زمینه‌های تب دار کشاورزی، نگاه مردم تشنه، بی آبی باغات منتظر اقدامات عاجل جنابعالی هستند چگونه است علی رغم تذکرات مکرر فقط تماشاگر صحنه شده و به مسئولیت خطیر خود عمل نمی‌کنید.
 
وی خطاب به وزیر بهداشت بیان کرد: آیا می‌دانید در حوزه انتخابیه این جانب بیمارستان‌ها به اعزام خانه تبدیل شده‌اند فقدان پزشک،‌ فرسوده بودن ساختمان، عدم وجود تجهیزات لازم پزشکی، گرانی دارو و در این میان بی‌تفاوتی برخی مدیران به شدت باعث آزار و رنجش مردم شده است چرا باید خانواده افراد مبتلا علاوه بر زحمت بیماری ده‌ها دغدغه دیگر را نیز داشته باشند.  
 
سلیمی هم چنین خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: گرانی مسکن مهر، افزایش قیمت، عدم وجود زیر ساخت‌های آموزشی، عدم توجه به محوطه سازی، تعلل برخی پیمانکاران، عدم پرداخت به موقع تسهیلات از سوی برخی بانک‌ها و در این بین اظهارات گاه و بی گاه در رابطه با مسکن مهر باعث نگرانی خانواده‌های بی سرپناهی که چشم امید به این پروژه‌ها دوخته‌اند شده است که امیدواریم امید این عزیزان در دولت تدبیر و امید بر باد نرود.
 
وی در پایان خطاب به رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: بهسازی روستاها و افزایش بودجه بهیاری‌ها توجه جدی به اشتغال جوانان، مهار گرانی سرسام آور، توسعه زیر ساخت‌های صنعتی کشاورزی، توجه به صنعت گل و گیاه و سنگ، حمایت از تولیدکنندگان مختلف در دلیجان و محلات و نگاه جدی به حمایت از قشر زحمت کش کارگر و روستاییان خواسته مردم عزیز منطقه است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.