سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه /در صورت تخصیص اعتبار 2000 کلاس درس کرمانشاه به سیستم گرمایشی مرکزی مجهز می شوند

به گفته مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه، در صورت تخصیص اعتبار هزار و 970 کلاس درس استان به سیستم های گرمایشی با حرارت مرکزی مثل شوفاژ و پکیج مجهز می شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

مرزبان نظری گفت: بر اساس بررسی های کارشناسی اخیر  که با هماهنگی ادارات آموزش و پرورش انجام شد، در حال حاضر تعداد 178 مدرسه شهری و روستایی استان با هزار و 970 کلاس درس نیازمند تجهیز شدن با سیستم های گرمایشی حرارت مرکزی مثل شوفاژ و پکیج هستند.

وی  افزود: هزار و 400 مدرسه روستایی زیر سه کلاس با دارا بودن سه هزار و 325 کلاس درس دارای بخاری های کاربراتوری هستند که تلاش می شود سیستم های گرمایشی آنها با بخاری های برقی تابشی و تششعی جایگزین شوند.

نظری گفت: بر اساس برآوردهای به عمل آمده جهت اجرای سیستم گرمایشی استاندارد در مدارس مذکور بالغ بر 100 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

به گفته وی بر اساس بازدیدها و بررسی های به عمل آمده مشاهده شده که خوشبختانه هیچ بخاری چکه ای در سطح مدارس استان وجود نداشته و بخاری های کاربراتوری استاندارد در مدارس مورد استفاده قرار می گیرد.

نظری  افزود: در همین راستا نیز حدود هزار و 300 بخاری تابشی برقی تهیه شده که جایگزین بخاری های نفتی کاربراتوری خواهد شد.

وی سپس از آمادگی کامل این اداره کل جهت اجرای سیستم های گرمایشی با حرارت مرکزی در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز خبر داد.

نظری افزود: به استناد قانون بودجه سال 92 کل کشور بایستی بخشی از منابع حاصل از دریافت عوارض از مشترکین گاز با اولویت مناطق نفت خیز برای تامین و استاندارد سازی سامانه گرمایشی مدارس با اولویت مدارس روستایی به سازمان تجهیز و نوسازی مدارس کشور اختصاص یابد.

وی گفت: در سال های 90 و 91 علی رغم محدودیت اعتبارات در 18 مدرسه با 215 کلاس درس سیستم های گرمایشی استاندارد نصب شد./ش

 

برچسب ها: سیستم ، گرمایشی ، مرکزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.