سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ جمعی از علمای اهل سنت افغانستان:

آستان قدس رضوي در ترويج تفکر مسلمانان نقش موثري دارد

گروهي از علمای اهل سنت افغانستان پس از تشرف به حرم مطهر رضوي، از نمايشگاه دائمي آستان قدس رضوي بازديد كردند و با دستاوردهاي آستان قدس رضوي طي 3 دهه پس از پيروزي انقلاب اسلامي آشنا شدند.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از پايگاه اطلاع رساني آستان قدس رضوي، 30 نفر از علما و بزرگان اهل سنت كشور افغانستان صبح امروز در حاشيه تشرف به بارگاه ثامن الحجج(ع) از مركز نمايشگاه‌ها و همايش‌هاي آستان قدس رضوي، موزه مردم شناسي و موزه قرآن بازديد كردند.

محمد نسيم يكي از علما اهل تسنن افغانستان، در حاشیه این تشرف گفت: نخستین بار است که افتخار تشرف به بارگاه منور ثامن الحجج (ع) را همراه این گروه پیدا کردم و از این که با عملکرد مجموعه آستان قدس رضوی آشنا شدم، بسیار خرسندم.

وي عنوان كرد: از اين كه با فرهنگ و تمدن ايرانيان از نزديك آشنا شدم، بسيار خوشحالم و سعي من بر اين است كه اين سابقه را به موزه افغانستان ببرم و به مردم كشورم ارائه دهيم.

وي افزود: تازگی، تنوع و جذابیت فعالیت‌های فرهنگی آستان قدس رضوی بسيار در خور تحسين و براي ساير ملل تاثير گذار است.

ملك محمد حسن يكي ديگر از بزرگان اهل سنت افغان در خصوص بازديد از دستاورد هاي آستان قدس رضوي عنوان كرد: خلاصه و چكيده فعاليت‌هاي فرهنگي و اقتصادي آستان قدس رضوي در اين مجموعه بسيار زيبا و حساب شده پوشش داده شده و در معرض ديد عموم قرار گرفته كه در نوع خود بي نظير است.

وي با ابراز خرسندي از حضور خود در نمايشگاه آستان قدس رضوي عنوان كرد: مستندات فرهنگي مردم ايران و افغانستان به هم نزديك است و آستان قدس رضوي در ترويج و استحكام تفكر مسلمانان در منطقه نقش بسيار موثري دارد.

وي در پايان ابراز داشت: اميدوارم در آينده نزديك ارتباط ما با دولت ايران بيشتر شود و تعداد بيشتري از مردم افغانستان با فرهنگ و تمدن ايرانيان آشنا شوند و از فضاي معنوي و نوراني حرم امام رضا(ع) بهره برند.

برچسب ها: علمای ، سنی ، افغان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.