سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

کاهش بارندگی در آذربایجان شرقی موجب تاخیر در کشت پاییزه شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: کاهش بارندگی دراستان، موجبات تاخیر 22 روزه در کشت پاییزه را فراهم ساخته است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، ایرانی فام در جلسه ستاد گندم آذربایجان شرقی افزود: در فصل کشت پاییزه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش 56 درصدی بارش هستیم.

وی ادامه داد: از ابتدای مهرماه سالجاری میانگین 1/8 میلی متر باران در استان داشته ایم در حالی که این میزان در مدت مشابه بلند مدت 1/19 میلیمتر بوده است.

وی با بیان اینکه با هر روز تاخیر در کشت پاییزه، شاهد کاهش یک درصدی محصول خواهیم بود گفت: امیدوارم مدیران جهادکشاورزی شهرستان ها درکنار ترغیب زارعان جهت کشت به موقع پاییزه، بیمه محصولات کشت پاییزه را نیز در نظر داشته باشند.

ایرانی فام با بیان اینکه بیش از 512 هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان شرقی امسال به زیر کشت پاییزه خواهد رفت اظهار کرد: از این میزان اراضی زیر کشت، 340 هزار هکتار زیر کشت گندم دیم و 97 هزار هکتار به کشت گندم آبی اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه در مجموع 48 هزار هکتار برای جو دیم و 25 هزار هکتار نیز برای جو آبی در نظر گرفته شده افزود: دو هزار هکتار از اراضی زراعی استان نیز برای کشت پاییزه کلزا پیش بینی شده که تاکنون بیش از یک هزار و 450 هکتار از این میزان زیر کشت کلزا رفته که پیش بینی می شود دو هزار و 800 تن محصول دانه روغنی کلزا برداشت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: تا 9 آبان ماه بیش از 7/64 درصد اراضی گندم دیم و 3/46 درصد اراضی گندم آبی استان زیر کشت پاییزه قرار گرفته است.

وی افزود: از میزان پیش بینی شده برای کشت پاییزه تا این تاریخ 45 هزار هکتار گندم آبی، 220هزار هکتار گندم دیم ، هشت هزار هکتار جو آبی و 12 هزار هکتار جو دیم زیر کشت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه از 512 هزارو 750 هکتار زمینی که در آذربایجان شرقی برای کشت پاییزه اختصاص یافته تاکنون 287 هزارو 200 هکتار و در حدود 56 درصد عملیاتی شده از تمامی زارعان و باغداران خواست در فرصت باقی مانده نسبت به بیمه محصولات خویش اقدام کنند/س

برچسب ها: کاهش ، بارندگی ، کشت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.