سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

افزایش 9 درصدی صادرات از آذربایجان غربی به ترکیه

معاون مدیریت و برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی گفت: میزان انجام صادرات از آذربایجان غربی به ترکیه 9 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، غلامرضا دیزج‌نژاد در سومین میز سراسری ترکیه که در اتاق بازرگانی ارومیه تشکیل شد، اظهار داشت: در هفت ماه سال جاری 392 میلیون دلار کالا از آذربایجان غربی صادر شده است که 78 میلیون دلار آن به ترکیه مربوط می‌شود.

وی با اشاره به اینکه میزان صادرات به ترکیه در طول هفت ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 9 درصد افزایش یافته است، ادامه داد: این حجم صادرات نشان‌دهنده ظرفیت‌های این خطه در حوزه صادرات است.

دیزج‌نژاد اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 578 هزار نفر از مرزهای ترکیه به کشور وارد شده‌ و به همین میزان نیز خروج از مرز به وقوع پیوسته است.

وی خاطرنشان کرد: در همین مدت 80 هزار کامیون ورودی و 38 هزار و 871 خودروی سواری ورودی از مرزهای ترکیه داشته‌ایم که به همین میزان خروج کامیون و خودروی سواری رخ داده است.

معاون مدیریت و برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه از 10 کشور عمده و هدف صادرات، ترکیه اصلی‌ترین مقصد کالاهای صادراتی قلمداد می‌شود، اضافه کرد: باید ضمن بالا بردن بهره‌وری از هزینه‌های غیرضروری کاسته شود./س


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.