سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز/

زنگ خطر برای نابودی صنعت نیشکر خوزستان/ حق بیمه دو برابر شده است

رییس نظام صنفی استان خوزستان عنوان کرد: زنگ خطر نابودی صنعت نیشکر استان به صدا درآمده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ مسعود اسدی گفت: متاسفانه صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور به طور عملی در حال حذف پوشش بیمه ای محصولات کشاورزی برای نیشکر است. که این مساله نه به طور مستقیم وعلنی بلکه با بالا بردن شدید حق بیمه امکان بیمه کردن محصولات نیشکر را از تولیدکنندگان سلب کرده است که این مساله خود به خود باعث حذف پوشش بیمه ای این محصول شده است.

وی در این راستا افزود: حق بیمه دو برابر شده و عملا تولیدکنندگان نیشکر امکان بیمه کردن محصولات خود را ندارند که این مساله باعث می شود در صورت بروز حوادث غیرمترقبه یا بلایای طبیعی صنعت نیشکر با خطر نابودی مواجه شود.

 رییس نظام صنفی استان خوزستان تصریح کرد: هر گونه حادثه ای در خصوص صنعت نیشکر قطعا عواقب جبران ناپذیر و حادی در برخواهد داشت که ازآن جمله می توان به معیشت دهها هزار کارگری که در این صنعت مشغول به کار هستند و از این راه ارتزاق می کنند اشاره کرد که این اهمال می توانند زندگی آنها را تحت الشعاع قرار دهد.

اسدی با اشاره به حذف پرداخت قسطی حق بیمه اظهار کرد: طبق اطلاعات رسیده توان هیچ تولیدکننده ای به علت دو برابر شدن حق بیمه و عدم امکان پرداخت قسطی آن برای بیمه شدن کافی نیست و در صورت بروز هرگونه حادثه طبیعی و غیرطبیعی نه تنها کشاورزان را با مشکلات حاد و جدی روبرو می کند بلکه اثرات سنگین جبران ناپذیری نیز برای اقتصاد استان در برخواهد داشت.

وی ادامه داد: مسوولیت و تبعات این مساله برعهده مسوول صندوق بیمه کشور و همچنین بانک کشاورزی است که در خصوص هر گونه اهمال و کوتاهی و پیشامد هر نوع مشکل برای این صنعت حیاتی کشور باید پاسخگو باشند.

رییس نظام صنفی استان خوزستان عنوان کرد: به شدت خواستار تجدید نظر در نرخ حق بیمه محصولات نیشکر هستیم و امیدواریم مسوولان مربوطه اقدامات لازم را انجام دهند. ضمن اینکه هنوز میزان حق بیمه دام و آبزیان هم اعلام نشده است و این مساله باعث نگرانی جدی تولیدکنندگان شده است./س

برچسب ها: خطر ، نابودی ، نیشکر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.