سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساف مقامات رژيم صهيونيستي را مسئول مرگ يک زنداني فلسطيني دانست

مسئولان سازمان آزادیبخش فلسطین، ساف، مقامات رژیم صهیونیستی را عامل کشته شدن یک فلسطینی می دانندکه سه هفته پیش از زندان رژیم صهیونیستی آزاد شد و روز سه شنبه بر اثر سرطان در بیمارستان درگذشت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه؛ مقامات رژیم صهیونیستی این اتهامات را به شدت رد کرده و تاکید کرده اند که زندانی فلسطینی به محض این که در زمان بازداشت، بیماری اش محرز گشت به مراقبت های درمانی لازم دسترسی پیدا کرد.

منابع امنیتی فلسطین اعلام کردند این زندانی بیست و سه ساله فلسطینی که "حسن الترابی" نام داشت و به سرطان خون مبتلا بود، ژانویه گذشته در منطقه ای نزدیک نابلس در شمال کرانه باختری رود اردن به دست نظامیان رژیم اسرائیل بازداشت شد و پانزدهم اکتبر به علت وخامت شرایط جسمانی اش به بیمارستان زندان منتقل شد.

ارتش اسرائیل شانزدهم اکتبر این زندانی فلسطینی را آزاد و او را به زندان عفوله در شمال اسرائیل منتقل کرد.

سازمان آزادیبخش فلسطین روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای تاکید کرد "حسن الترابی" به علت سهل انگاری مقامات اسرائیل در رسیدگی به بیماری او، جان باخته است.

باشگاه زندانیان فلسطینی که یک سازمان غیردولتی فعال در زمینه دفاع از حقوق زندانیان است، با انتشار بیانیه ای تاکید کرد مقامات اسرائیل حسن الترابی را آزاد کردند تا به این ترتیب از زیر مسئولیت های خود در تامین نیازهای پزشکی و درمانی وی، شانه خالی کنند و بر کوتاهی ها و سهل انگاری های خود در رسیدگی به بیماری این زندانی سرپوش بگذارند.
سیوان ویزمن، سخنگوی اداره زندان های اسرائیل، نیز در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد زندانی جوان فلسطینی حتی پیش از بازداشت و انتقال به زندان بیمار بوده و از سال دو هزار و چهار از عوارض بیماری سرطان خون رنج می برده است.

وی تصریح کرد این زندانی فلسطینی در زمان بازداشت نیز تحت درمان قرار داشته و مراقبت های پزشکی لازم را دریافت می کرده است. با این وجود شرایط جسمانی اش بدتر شد به همین علت مسئولان اسرائیل او را آزاد و به بیمارستان عفوله منتقل کردند. الترابی در زندان عفوله نیز تحت مراقبت های درمانی قرار داشت تا این که بر اثر عوارض بیماری اش درگذشت.

 آوریل گذشته درگذشت یک زندانی بلندپایه امنیتی فلسطینی که شصت سال داشت و محکومیت حبس ابد خود را در زندان های اسرائیل سپری می کرد، تنش های شدیدی در سرزمین های فلسطینی از جمله نوار غزه برانگیخت. این مسئول فلسطینی نیز از سرطان رنج می برد.

حدود پنج هزار فلسطینی در حال حاضر در زندان های اسرائیل به سر می برند.
برچسب ها: ساف ، رژیم ، فلسطین ، بین الملل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.