سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دیدار با سفیر جمهوری آذربایجان مطرح شد؛

تأکید رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس بر حفظ مجموعه تاریخی نظامی‌گنجوی

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در دیدار با سفیر جمهوری آذربایجان در تهران حفظ مجموعه میراث‌های فرهنگی میان دو کشور را از نکات بسیار حائز اهمیت در روابط دو کشور دانست و بر حفظ مجموعه تاریخی نظامی‌گنجوی تأکید کرد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران «جوانشیر آخوندوف» سفیر جمهوری آذربایجان در تهران امروز (سه‌شنبه) با حجت‌الاسلام احمد سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
سالک در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه تاریخی مثبت روابط دو کشور ایران و آذربایجان، نسبت به توسعه و گسترش این روابط در تمامی زمینه‌ها اعم از مسائل فرهنگی، مذهبی،‌ارتباطات بین‌ شهروندان و سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی ابراز امیدواری کرد.
 
وی در ادامه حفظ مجموعه میراث‌های فرهنگی میان دو کشور را از نکات بسیار حائز اهمیت در روابط دو کشور دانست و گفت: اهتمام به حفظ میراث فرهنگی می‌بایست همواره مورد توجه مسئولین دو کشور به عنوان محور دوستی، برادری و تقویت روابط فیمابین باشد.
 
سالک در همین زمینه بر حفظ مجموعه تاریخی نظامی گنجوی تأکید کرد.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین با اشاره به ضرورت حل و فصل سوءتفاهمات ناشی از تحریف تاریخ در حوزه مسائل فرهنگی از طریق گفتمان تأکید کرد و گفت: دو کشور ایران و آذربایجان همواره دو کشور دوست و برادر بوده و آمادگی برای تقویت دوستی‌ها و رفع اختلافات همواره در روابط دو کشور مشهود است.
 
وی در همین زمینه دفاع از حقوق اسلامی از جمله مساجد و مسلمانان جمهوری‌ آذربایجان، حفظ آثار شعرایی چون نظامی‌گنجوی، حافظ و سعدی به عنوان شعرای فراملی و حفظ آیین‌های اسلامی و باستانی را وظیفه دو کشور قلمداد کرد و متذکر شد: ‌این گونه آثار جزء میراث مشترک فرهنگی دو کشور است و هر دو کشور در راستای حفظ این آثار می‌بایست تلاش مشترک کنند.
 
«جوانشیر آخوندوف» سفیر جمهوری آذربایجان در تهران نیز در این دیدار با اشاره به علاقمندی و تمایل جمهوری آذربایجان نسبت به تعمیق روابط با جمهوری اسلامی ایران، تأکید کرد: میراث‌های فرهنگی مشترک میان دو کشور همواره میان مردم و مسئولین دولت جمهوری اسلامی آذربایجان قابل احترام بوده و جمهوری آذربایجان نسبت به حفظ و بقای آن از هیچ حمایتی دریغ نخواهد کرد.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: فرهنگی ، مجلس ، سالک ، نظامی ، کمیسیون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.