سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمارها نشان می دهند؛

"فشار خون" و "کلسترول" بالا 25 درصد مرگ و میرها

آمارها نشان می دهند که "فشار خون" و "کلسترول" بالا عامل نزدیک به 25 درصد مرگ و میرها در جهان است و سالانه میلیون ها سال عمر به دلیل این دو عامل از دست می رود.


مصطفی گرجی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: از مهمترین عوامل ابتلا به بیماری ها و نارسایی های مزمن و غیر عفونی، کلسترول و فشار خون بالا است که متأسفانه درصد بالایی از افراد جامعه درگیر آن هستند.

وی با بیان اینکه افزایش فشار خون و کلسترول در اغلب موارد بدون علامت است افزود: فشار خون بالا با ایجاد تغییرات ساختاری در شریان های بدن به مغز، کلیه ها، قلب و دیگر بافت های حیاتی بدن آسیب می‌رساند.

گرجی اظهار داشت: بیماری‌های مغزی و عروقی بیماری‌های قلبی و نارسایی‌های کلیوی و دیابت، از مهمترین بیماری‌هایی هستند که از دلایل اصلی ابتلا به آنها، فشار خون و کلسترول خون بالا است.

وی تأکید کرد: آمارها نشان می دهند که فشار خون و کلسترول بالا عامل نزدیک به 25 درصد مرگ و میرها در جهان است و سالانه میلیون ها سال عمر به دلیل این دو عامل از دست می‌رود.

گرجی خاطرنشان کرد: براساس بررسی ها و مطالعات انجام شده بیش از نیمی از بیماری‌های قلبی، مغزی و عروقی به طور مستقیم ناشی از کلسترول و فشارخون بالا است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.