Google Helpouts به کاربران این امکان را میدهد تا از طریق اینترنت و تماس ویدئویی به افرادی که نیازمند کمک در بخش های مختلف هستند، یاری رسانند. این سرویس دسته ای از موضوعات گوناگون را در اختیار کاربر قرار داده و شما می توانید نوع نیازی را که دارید مشخص نمایید.
بعد از آن، Helpouts گزینه هایی را که با نیاز کاربر مطابقت دارد در اختیار وی قرار میدهد. همچنین لیستی در بین کاربران قرار می گیرد که میتوان از بین آنها بهترین پاسخ را انتخاب نماید. بیشتر Helpouts ها یا کمک ها، پولی هستند و از شما درخواست پرداخت ۱ دلار یا بیشتر را دارند تا مشکل شما را رفع کنند. البته بعضی از آنها هم رایگان هستند.
گوگل قول داده ۱۰۰ درصد پول مشتریان ناراضی از این سرویس را باز می گرداند. سرویس دهندگان با استفاده از این پشتیبانی ها می توانند یک صفحه خاص برای خود طراحی کنند و مانند ترم های درسی فاکتورهای مورد نیازی که کاربران برای چت کردن (بسته به نوع تخصص) باید داشته باشند را یادآور شوند.