سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاييد هیات وزیران؛

کشورهای هدف توسعه "گردشگری خارجی" مشخص مي شوند

هیات وزیران، طرح تشکیل کارگروهی برای تنظیم فهرست کشورهای هدف توسعه گردشگری خارجی را بنا به پیشنهاد مشترک وزارت امور خارجه و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به تصویب رساند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران، هیات وزیران، طرح تشکیل کارگروهی با مسئولیت معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و با عضویت معاونان وزارت کشور و وزارتخانه هاي امور خارجه و اطلاعات، رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران را به منظور تنظیم فهرست کشورهای هدف توسعه گردشگری خارجی به تصویب رساند.
 
بر اساس اين مصوبه هیات وزیران، تنظیم فهرست کشورهای هدف توسعه گردشگری خارجی در سه سطح شامل شناسایی کشورهای هدف برای اعمال مقررات لغو روادید در مورد گردشگرانی که با تورهای رسمی وارد کشور می‌شوند، شناسایی کشورهای هدف برای تسهیل صدور روادید گردشگری و شناسايي کشورهای هدف برای اعمال مقررات لغو روادید، در این کارگروه در دستور کار قرار می گیرد.
 
سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بنابر بند دوم مصوبه، باید فهرست‌های یاد شده را به وزارت امور خارجه اعلام کند و این وزارتخانه در چارچوب وظایف و اختیارات خود بر حسب مورد، اقدامات اجرایی لازم را انجام داده و یا پیشنهاد مربوط را جهت تصویب به هیات وزیران ارائه ‌دهد.
 
بر اساس بند سوم این مصوبه نیز کارگروه یادشده موظف است، هر سال با توجه به ارزیابی نتایج حاصل، فهرست‌ جدیدی از کشورهای هدف را در سطوح یاد شده و به منظور طی مراحل اقدام طبق بند 2 تنظیم کند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: هدف ، توسعه ، گردشگری ، خارجی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.