سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثروتي در نطق ميان دستور ؛

اميد به مذاکرات، بهبودي اقتصادي نمي‌آورد/ کابینه دولت باید روحیه چابکی و ابتکار داشته باشد

نماينده مردم بجنود در مجلس در نطق ميان دستور خود با بيان اينکه اميد به مذاکرات بهبودي اقتصادي نمي‌آورد، گفت: بايد توجه به توانمندي‌هاي بي‌نظير اقتصادي داخلي کشور در دستور کار مسئولين قرار گيرد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، "موسي‌الرضا ثروتي" نماينده مردم  بجنود، جاجرم، مانه و سملقان در مجلس در نطق ميان دستور خود در جلسه علني امروز سه‌شنبه (14 آبان) بهارستان، ضمن عرض تسليت به مناسبت ايام شهادت و سوگواري سرور و سالار شهيدان "حسين‌بن‌علي" (ع)، اظهار داشت: در روز ملي مبارزه با استکبار جهاني و تسخير لانه جاسوسي فرياد مردم ايران و آزادي‌خواهان سراسر جهان طنين‌انداز شد و فرياد "مرگ بر آمريکا" و "مرگ بر اسرائيل" به عنوان نماد شيطان، مستکبران، جنگ‌افروزان، سردمداران تروريسم، توطئه، فتنه‌گري و فساد و فريب‌کاري بلند بود.
 
وي در ادامه افزود: به فرموده امام (ره) آمريکا شيطان است و هيچ غلطي نمي‌تواند بکند و سرنوشت فرعون‌ها، نمرودها و قارون‌ها در انتظار آنان است.
 
عضو کميسيون برنامه بودجه و محاسبات مجلس در ادامه به مذاکرات ايران با آمريکا و 1+5 اشاره کرد و گفت: در مذاکرات با آمريکا و 1+5 بازگشت به حق و عدالت را تذکر مي‌دهيم که روش انبيا و اوليا الهي است و نتيجه ظلم، باطل و فساد در روي زمين، جز ننگ و نفرت بشريت و نابودي که وعده الهي است، چيزي عايد آنها نمي‌شود.
 
اين نماينده در ادامه اظهار داشت:  ضمن اعلام حمايت کامل خود از "دولت تدبير و اميد" همواره هشدار مي‌دهيم که مراقب باشند، چراکه در طول تاريخ بشري به روايات قرآن کريم،  مستکبرين در برابر حق و حقيقت سر تسليم فرود نياوردند.
 
وي خطاب به دکتر روحاني اظهارداشت: همان طور که از "دولت تدبير و اميد" شما در مجلس شوراي اسلامي با راي بسيار بالا از وزرا حمايت کرده و خواهيم کرد انتظار داريم تکليف جامعه و مجلس را در موارد ذيل روشن فرماييد.
 
ثروتی تصریح کرد: بايد مشخص شود میزان دخالت برادر رئیس‌جمهور و جایگاه قانونی وی چقدر است؟، آیا مملکت قانون ندارد که خزانه پر یا خالی شود، بودجه سال 92 سالیانه است و دولت موظف به اجرای آن است، فروش نفت  به میزانی که پیش‌بینی شده بود نه تنها کم، بلکه بیشتر نیز شده است، قیمت فروش آن نیز از میزانی که در قانون بودجه  92 به قيمت هر بشکه 95 دلار پيش‌بيني شده بود بيشتر  نيز شده است.
 
وی با بیان اینکه 63 هزار میلیارد تومان از درآمدهای دولت در بودجه 92 محقق می‌شود، افزود: آيا میزان درآمد ماليات‌ها کم شده است که اين موضوع هم بنا به نظر رياست سازمان امور مالياتي کشور محقق شده است، در بخش فروش اوراق مشارکت و فروش سهام شرکت‌های دولتی و اموال و پروژه‌های نیمه ‌تمام و دارایی‌ها نیز دولت یازدهم تازه کار خود را در این زمینه آغاز کرده است.
 
نماینده مردم بجنورد در مجلس تصريح کرد: برخی از وزرای شما اعتقادی به اجرای اصل 44 ندارند و آن را اعلام کردند، شما که با شعار خصوصی‌سازی آمدید چه شده که دولت لایحه اصلاح بودجه برای کاهش فروش به مجلس آورده است. چرا تاکنون کمترین اقدام برای فروش سهام دولت انجام نشده و سازمان خصوصی‌سازی سهام قابل عرضه به بورس نفرستاده است و حتی مصوبات قانونی دولت دهم که هیئت تطبیق مجلس دو بار آنها را تأیید کرده را ملغی کرده‌اید.
 
ثروتی خطاب به دکتر روحانی ادامه داد: وزیر نیروی شما در برابر این جمله که لیست شرکت‌های قابل واگذاری در پیوست "یک" بودجه آمده و تأکید قانون اصل 44 و تأکید مقام معظم رهبری و مجلس است و بايد قانون را اجرا نمايد، پاسخ می‌دهد اگر دولت سهام را بفروشد من استعفا می‌دهم.
 
وی افزود: وقتی می‌گوییم چرا لایحه برای اصلاح قانون بودجه به مجلس ارائه نمی‌کنید و موجب توقف پروژه‌ها شده‌اید پاسخی دریافت نمی‌کنیم. آقای نوبخت در پاسخ به سوالی که گفته شده چرا اصل 44 و خصوصی‌سازی و فروش سهام و تأمین درآمد را متوقف کرده‌اید می‌گوید ما نمی‌خواهیم"خصولتی" کنیم.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خطاب به رئیس‌جمهور، اظهار داشت: برخی از وزرای شما در دولت به دنبال واگذاری سهام بیشتر بابت بدهی به نهادهای عمومی غیردولتی هستند، از این گذشته شما سهام پتروشیمی ستاره خلیج فارس و نیروگاه‌ها و شرکت‌های وزارت نیرو و صنایع و معادن را به بورس بفرستید، اگر فروش نرفت ادعای خالی بودند خزانه را مطرح کنید.
 
ثروتی افزود: به نظر می‌رسد برخی وزرای دولت به دلیل سن بالا مربوط به دوران دهه اول انقلاب هستند در حاليکه بايد در دولت روحیه چابکی، ابتکار، خلاقیت، جسارت، شجاعت و اجرای تصمیمات اقتصاد مقاومتی و "حماسه اقتصادی" و اجراي اصل 44 قانون اساسي و 180 قانون برنامه پنجم محرومیت‌زدایی، حل مشکل مسکن و معیشت مردم به استناد اجرای قانون باشد.
 
وی ادامه داد: دکتر روحانی شما که با شعار قانون‌گرایی آمدید پس به آن عمل کنید، چه شده که قانون هدفمندسازی یارانه‌ها مندرج در قانون بودجه 92 را اجرا نمی‌‌کنید؟ و اخیرا گفته‌اید با پیشنهادهای متعدد در خصوص حذف سه دهک مخالفت کرده و آن را ورود به زندگی خصوصی مردم می‌دانید، آیا پرداخت یارانه به دهک‌های با درآمد بالا که بیشترین استفاده از بنزین و مواد سوختی با قیمت یک هفتم منطقه را دارند از جیب فقرا، روستاییان که کمترین وسیله را دارند نمی‌دانید؟
 
نماینده مردم بجنورد در مجلس اظهار داشت: اجرای برنامه پنجم و قانون بودجه برای تأمین اعتبار درمان مردم بیمه اجتماعی جوانان و تأمین معاش نیازمندان واجب است یا عدم اجرای قانون، اگر دولت یازدهم نیز در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها خشت اول را کج بگذارد، یقیناً سال بعد نیز همچون سه سال گذشته قانون اجرا نخواهد شد.
 
ثروتی با بیان اینکه به نظر می‌رسد داستان کنترل دولتی ارز و 4 برابر شدن آن در انتظار یارانه‌ها نیز خواهد بود، بیان کرد: ديگر از نظرات قیمت خودرو و ارز توسط مسئولین چیزی نمی‌‌گویم، روش تأمین ارز واردات گندم به نرخ اعلامی در کدام قانون بودجه آمده است، باید منتظر تخلف‌های دیگر نیز باشیم.
 
وی با بیان اینکه با تخلف از برنامه بودجه نباید به دنبال استفاده از صندوق توسعه ملی بود، افزود: توجه به توانمندی‌های بی‌نظیر اقتصادی داخل کشور باید در دستور کار قرار گیرد و همه می‌دانند که امید به مذاکرات بهبود اقتصادی را به دنبال ندارد.
 
عضو کمیسیون بودجه مجلس خطاب به رئیس‌جمهور، اظهار داشت: چرا به وزیر نیروی‌تان که مدعی فساد 12 هزار و 600 میلیارد تومانی در دولت دهم است، پاسخ نمی‌دهید؟ می‌دانید اینگونه اظهارات خوراک تبلیغاتی برای رسانه‌های بیگانه فراهم کرده است که در نظام جمهوری اسلامی چقدر فساد وجود دارد.
 
وي تصريح کرد: چرا دادستان انقلاب عمومی به وظایف خود عمل نمی‌کند و از وزیر نیرو نمی‌خواهد که اسناد و مدارک خود را در این زمینه اعمال کند تا برخورد قانونی صورت گیرد؟ دکتر روحانی آیا می‌دانید که پشت‌پرده عدم واگذاری سهام شرکت مهاب قدس چیست؟ جلسه‌ای بگذارید تا مسئولین قبلی وزارت نیرو در این باره پاسخ دهند.


انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.