سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

صادرات 396 میلیون دلار کالا از فارس

در شش ماه نخست امسال 923 هزار و 382 تن کالا به ارزش 396 میلیون دلار از فارس صادر شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، علی عوض پور معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: ارزش این کالاها در مقایسه با مدت مشابه پارسال که 330 میلیون دلار بود حاکی از 20 درصد افزایش و به لحاظ وزن در مقایسه با پارسال که 619 هزار و 935 تن بود بیانگر 49 درصد افزایش است.

وی ادامه داد: از مجموع کالاهای صادر شده در شش ماه نخست امسال ، سهم بخش صنعت 37 درصد، بخش معدن 41 درصد، بخش کشاورزی 20 درصد و فرش دستباف و صنایع دستی دو درصد است.

این مسوول بیان کرد: صادرات 163 میلیون دلاری بخش معدن و صنایع معدنی درشش ماه نخست امسال درمقایسه با صادرات 60 میلیون دلاری مدت مشابه سال گذشته ، نشان دهنده 171 درصد افزایش دراین بخش است.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس افزود: در بخش صنعت نیز در شش ماه اول امسال شاهد صادرات کالا به ارزش 147 میلیون دلار از فارس به خارج از کشور بودیم که این رقم در مقایسه با رقم 169 میلیون دلاری شش ماه نخست پارسال کاهش 13 درصدی را نشان می دهد.

عوض پور گفت: در بخش صادرات محصولات کشاورزی نیز ظرف شش ماه اول امسال شاهد صادرات 80 میلیون دلاری محصولات این بخش بودیم که در مقایسه با رقم 78 میلیون دلاری شش ماه نخست پارسال سه درصد رشد داشته است.

وی، ارزش صادرات فرش دستباف و صنایع دستی از این استان در شش ماه نخست پارسال را 22 میلیون دلار دانست و افزود: این رقم در مقایسه با شش ماه نخست امسال که پنج میلیون دلار بود، مبین کاهش 77 درصدی صادرات در این بخش است.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس ادامه داد: صادرات کالا از این استان به 84 کشور جهان از جمله هند، چین، امارت متحده عربی، قطر و عراق صورت می گیرد./س

برچسب ها: صادرات ، کالا ، فارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.