سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسیار سفر باید تا پخته شود خامی

سفر و مسافرت علاوه بر تاثیرات مثبتی که در بهبود وضعیت بهداشت روانی ما دارد تاثیرات بسیار زیادی را در ارتقاء دانش و آگاهی افراد دارد.

ابراهیمی مقدم در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: سفر و مسافرت علاوه بر تاثیرات مثبتی که در بهبود وضعیت و بهداشت روانی ما دارد تاثیرات بسیار زیادی در  ارتقاء دانش و  آگاهی ما در ارتباط با فرهنگ های مختلف، اقدام مختلف و رسم و رسوم مختلف آشنا شویم.
 
وی ادامه داد: سفر را به عنوان یک راهکاری می دانیم که فرد از فضای بسته و محدود و تک بعدی زندگی خویش به یک فضای بزرگتر و متفاوت تر راه پیدا کند ؟ دیگر با سفر کردن در دنیای  دیگر، تجربه های دیگری را به دست می آوریم و در حالت عادی هیچ گاه به دست آوردن این اطلاعات میسر نمی شود.
 
ابراهیمی مقدم در خصوص همسفران تصریح کرد: معمولا سفر با  همسفران  همراه است  که خود آن  همسفرها اهمینی کمتر از سفر ندارند و یکی از  گلایه های خانواده ها  عمدتا این است که اعضای خانواده کمتری را برای با هم بودن و در کنار هم بودن دارند.
 
وی با اشاره به مزیت سفر افزود:  افراد خانواده در مدت زمان سفر با هم و در کنار هم روزگاری را سپری می کنند که در هنگام استرس ها و فشارهای روانی خاطرات آن سفر و با  هم بدون ها اثر بخش هستند  معمولا در سفر افراد چهره واقعی  خود را نشان می دهند و به همین دلیل است می گویند برای شناخت باید راهی سفر شد.
 
وی خاطر نشان کرد: سفر و مسافرت باعث می شود که افراد از نظر سلامت روانی و احساس های خوشایند در موقعیت خوبی قرا گیرند.
 
 تحقیقات نشان می دهند که یک مسافرت خوب از حدود دو ماه قبل از سفر که فرد برای مسافرت برنامه ریزی می کند و 4 ماه بعد از سفر که خاطره های خوب سفر را با خود مرور می کند  ارزش روانی مثبت دارد.
 
 نگاه کردن به عکس ها و یا خاطرات مربوط به سفر تا سالها بعد از سفر تاثیر گذار است.
 

برچسب ها: سفر ، خام ، بهداشت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.