سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ آيت الله واعظ طبسي؛

جمهوری اسلامی ایران، استکبارستیزی را از عاشورا آموخته است

آیت الله واعظ طبسی، نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی گفت:جمهوری اسلامی ایران، استکبارستیزی را از عاشورا آموخته است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد، آیت الله واعظ طبسی گفت: عشق به حسین(ع)، محبت به او و به تعبیر دیگر، دیوانگی در برابر حسین(ع) همراه با شعور و منطق، سرمایه ماندگاری است که به هر کس نمیدهند، پس قدر آن را بدانید.

تولیت آستان قدس رضوی گفت:باید با معرفت و شناسایی امام حسین (ع) را بیشتر بشناسیم و از مکتب او درس بگیریم. جوانان ما باید درباره زندگی حضرت بیشتر مطالعه کنند. هرچند کتابهای متعددی در این زمینه نوشته شده است، اما هنوز نتوانستهاند شمهای از آن روح بزرگ و مطهر و آسمانی را در معرض افکار عمومی قرار دهند.

وی با بیان این جمله که «حسین دنیایی از صفا و پاکی و دنیایی از اخلاص و صداقت بود»،بیان داشت: آن حضرت درس آزادگی و حریت و درس ایثار و جوانمردی به جهان آموخت و انسانهایی را تربیت کرد که تا دنیا باقی است، آنها با آن روحیه و آن الهام پذیری میتوانند منشأ حرکت بسیار عظیم و مؤثر برای جامعه اسلامی و بشری باشند.

آیت الله واعظ طبسی افزود: پیام حسین(ع) یک پیام جاوید و زندگیاش یک زندگی پر از افتخار و درس آموز است. آنهایی که او را شناخته و از مکتبش درس گرفتهاند، روح مقاومت و پایداری و شجاعت و شهامت را در برابر دشمن آموختهاند و در برابر هیچ قدرتی هراس به دل راه نمیدهند. این خصوصیات ملت بزرگ ایران و مسلمانان و شیعیان است.

وی ابراز کرد:‌ ما نشان دادیم و نشان خواهیم داد که با تدبیر و هدایت رهبری و ولی امرمان و قائد و مرجعمان، پایدار و ثابت قدم برای حفظ منابع ملی و ارزشهای دینی و اسلامیمان در برابر سلطهگران و مستکبران جهان ایستادهایم و از حسین (ع) الهام گرفتهایم.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: بیانات بلند، جذاب، دلنشین و دارای پیام رهبر معظم انقلاب را همه ما دیروز شنیدیم و به گوش جان گرفتیم. همان بیاناتی که ملهم از مکتب حسین(ع) بود و هست و به یاری خدا این راه را ادامه میدهیم.

وی اظهار کرد: تذکری دارم که همه متذکر هستید و رعایت هم میکنید، اما به خاطر آن که بیشتر در فضای ذهنیتان باقی بماند، عرض میکنم که همه باید سعی کنیم سرودهها، نوحه سراییها، مجموعه اشعار، مدیحهسرایی و مرثیه خوانی ما همه دارای مفاهیم بلندی باشد که از مکتب اباعبدالله الحسین(ع) گرفتهایم.

آیت الله واعظ طبسی افزود: شما باید در همان سینه زنی و زنجیر زنی کاملاً سنتی خودتان، پیام صفا و مقاومت و درس زندگی و زنده ماندن را به مردم بدهید. باید روحیه آزادگی، استقلال، استغنا و عزت به نفس را برای دنیا بیان کنید.

نماینده ولی فقیه در خراسان هشدار داد: امروز تقریباً در همه مراسمی که به عنوان مراسم مذهبی برگزار میکنیم، رسانههای خارجی کاملاً دقت دارند، پیام شما را میگیرند و با روش ما و نگاهمان به زندگی آشنا میشوند. بنابراین در این عرصه باید درس چگونه زندگی کردن را منتقل کرد و آموزش داد.

وی افزود: از هرگونه حرکتی که موجب هتک جنبههای دینی و مذهبی میشود، پرهیز کنید و به دیگران نیز توصیه نمایید. با عزاداریها، عزت اسلام و تشیع را حفظ کنید. امروز دشمنان ما روی تشیع و شیعه و علاقهمندان مکتب حسینی مطالعه و کار میکنند. شما در مراسمی که برگزاری میکنید، این پیام را بدهید که ما در برابر قدرتهای سلطهگر و مستکبر، مقاوم، آزاد، مستقل به خود متکی و به خدا متکی ایستادهایم.

وی ابراز امیدواری کرد که این علاقههای عمیق و دلدادگی شیعیان به اهل بیت و خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام، ذخیره دنیا و آخرتآنان باشدس. /

برچسب ها: استکبار ، ستیزی ، عاشورا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.