سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

پیش‌بینی برداشت 65 هزار تن کیوی در تنکابن

پیش‌بینی می‌شود امسال 65هزار تن کیوی مرغوب از باغات موجود در شهرستان تنکابن برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی تنکابن درگفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت:تمام ظرفیت‌های سردخانه‌ای موجود در شهرستان آماده ذخیره‌سازی و نگهداری محصول تولیدی باغات کیوی تنکابن هستند.

اوجانی افزود:بهترین زمان آغاز برداشت کیوی از نظر کامل شدن میزان قند آن از نیمه آبان‌ماه به بعد است.

مدیر جهاد کشاورزی تنکابن گفت: 2 هزار و 600 هکتار اراضی زراعی و باغی تنکابن به کاشت کیوی اختصاص دارد و 70 درصد محصول تولیدی این باغات قابل صادرات است و بیشتر به کشورهای آسیای میانه،حوزه خلیج فارس و عراق صادر می‌شود.

اوجانی افزود:مهم‌ترین دغدغه‌ ما در جهادکشاورزی در کنار اصلاح شیوه‌های کاشت، تولید محصولات زراعی و باغی،انتقال شیوه‌های نوین کاشت، داشت و برداشت به کشاورزان و باغداران، افزایش بهره‌وری و صرفه اقتصادی تولیدکنندگان است.

به گفته وی برای رشد و توسعه کشاورزی صرفه اقتصادی امری مهم است و سبب پایداری و توسعه تولیدات این بخش می‌شود و این مسئله مهم با ایجاد صنایع جنبی و فرآوری به‌ویژه صنایع تبدیلی محقق می‌شود که علاوه بر افزایش تنوع در سبد تولید باغداران به‌ویژه کیوی‌کاران می‌تواند به ارتقای میزان اشتغال که یکی از مهم‌ دغدغه‌های دولت و نظام است نیز کمک شایانی کند.

مدیر جهاد کشاورزی تنکابن گفت:هم‌اکنون سهم محصول کیوی 5هزار نفر اشتغال‌زایی را از تولید نهال، کاشت،داشت و برداشت میوه در شهرستان تنکابن به خود اختصاص داده که جمعیت قابل توجهی است و در صورت ایجاد صنایع جنبی و تبدیلی این جمعیت تا سه برابر نیز می‌تواند افزایش یابد/س.

برچسب ها: برداشت ، کیوی ، تنکابن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.