سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

کسب رتبه نخست خراسان رضوی در چهارمین نمایشگاه ملی علم تا عمل

استاندار خراسان رضوی از کسب رتبه ی نخست این استان در چهارمین نمایشگاه ملی علم تا عمل به لحاظ فراوانی محصولات دانش بنیان خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،محمد حسین فروزان مهر در حاشیه ی بازدید از غرفه محصولات شرکت های دانش بنیان این استان در نمایشگاه ملی علم تا عمل با اشاره به حضورپویای این شرکت ها و ثبت 184 طرح در سامانه ی جشنواره افزود: با حمایت مدیریت استان و قابلیت های موجود، زمینه های لازم برای تجاری سازی تولیدات دانش بنیان فراهم شود.

وی ضمن مطلوب ارزیابی کردن سطح کیفی محصولات عرضه شده در غرفه استانی نمایشگاه ملی علم تا عمل گفت: کاهش هزینه های ارزی و ملی، افزایش بهره وری و کیفیت بالاتر نسبت به تولیدات خارجی مشابه از جمله ویژگی های تولیدات و اختراعات مبتکران استان است.

استاندار خراسان رضوی بر ایجاد بسترهای لازم جهت درمعرض نمایش قرار دادن ایده های نو و کارآفرین تاکیدو اضافه کرد: در همین راستا ایجاد بورس ایده در دستور کار قرار دارد تا از این طریق افرادی که تمایل به سرمایه گذاری دارند با فراهم نمودن فرایند تولید انبوه محصولات دانش بنیان، ثمره فناوری ها را وارد بازار کنند.

فروزان مهر برگزاری این نمایشگاه را فرصت مغتنمی برای شرکت های دانش بنیان و سرمایه گذاران برشمرد و گفت: صاحبان ایده می توانند به طور مستقیم با سرمایه گذاران داخلی و خارجی آشنا و قراردادهای فروش فناوری یا محصول خود را منعقد کنند.

به گفته ی وی از ابتدای زمان برگزاری نمایشگاه تاکنون تعدادی از شرکت ها موفق به انعقاد قرار دادهایی به ارزش بیش از 150 میلیارد ریال شده اند که پیش بینی می شود این رقم تا پایان مدت برپایی نمایشگاه افزایش یابد.

استاندار خراسان رضوی به رویکردهای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اشاره و ابراز امیدواری کرد: حرکت در مسیر سیاست های علمی دولت تدبیر و امید زمینه ساز شتاب بخشیدن به روند ارتقای علمی کشور شود.

فروزان مهر همچنین درخصوص نحوه ی پیگیری درخواست های صاحبان شرکت های دانش بنیان گفت:این نیازها از سوی مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری خراسان رضوی احصا و برای بررسی و انجام حمایت های لازم به دبیرخانه ی کارگروه های تخصصی ذی ربط ارسال خواهد شد.

وی افزایش فعالیت حوزه های D R & استان را از رویکردهای مدیریت خراسان رضوی برشمرد و گفت: در راستای استفاده ی حداکثری از ظرفیت نخبگان استان در تولیدهای دانش بنیان تلاش می کنیم.

شایان ذکراست در جشنواره ی امسال استان تهران با 174 طرح و استان اصفهان با 145 طرح پس از خراسان رضوی از نظر فراوانی طرح ها رتبه های دوم و سوم را کسب کرده اند س/

برچسب ها: کسب ، رتبه ، نخست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.