سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دیدار با نفرات بر‌تر رشته تجربی عنوان شد

شرایط حاکم بر دانشگاه‌های کشور مطابق با بر‌ترین دانشگاه‌های دنیا/ نیاز کشور به افراد عالم

وزیر بهداشت گفت: این اطمینان را به شما می‌دهم که شرایط حاکم بر دانشگا‌ه‌ها در حال حاضر قابل قیاس با بسیاری از دانشگا‌ه‌های بر‌تر دنیا است.اگرچه کاستی‌هایی وجود دارد اما سعی کنید از امکانات موجود استفاده کنید.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت شب گذشته در مراسم تقدیر از نفرات بر‌تر کنکور رشته علوم تجربی در جمع خبرنگاران گفت: شما مسئولیت درمان و پیشگیری از بیماری‌های مردم را بر عهده خواهید داشت و به یاد داشته باشید که داشته‌های شما کم نیست و امیدوارم شما نسلی باشید که آرمان‌های شهدا را به تحقق برسانید. 

وی ادامه داد: این اطمینان را به شما می‌دهم که شرایط حاکم بر دانشگا‌ه‌ها در حال حاضر قابل قیاس با بسیاری ازدانشگا‌ه‌های بر‌تر دنیا است. اگرچه کاستی هایی وجود دارد سعی کنید از امکانات موجود استفاده کنید و مثبت فکر کنید. باید توجه داشته باشید که در این دوره درس خواندن کافی نیست چرا که دانشجویانی که تنها به دنبال محفوظیات بودند و حتی دانشجویان خوبی هم
بودند به جایگاه زیادی نرسیدند؛ در واقع مسیر بعد از ورود به دانشگاه را تک بعدی طی کرده‌اند. 
وی با بیان اینکه مطالعه جمعی را در هر رشته‌ای که دوست دارید ر‌ها نکنید عنوان کرد: کشور به افراد عالم و قوی نیاز دارد تا حاضر باشند در شرایط سخت برای کشورشان فداکاری کنند. ورزش را در زندگی فراموش نکنید و حتما فوق برنامه‌های تفریحی و علمی داشته باشید چرا که این دو انسان را کامل می‌کند. 

وزیر بهداشت اظهار کرد: مسائل سیاسی را بدانید اینکه شرایط کشور به چه صورت است و در چه موقعیتی زندگی می‌کنید به هیچ عنوان وارد دسته‌ها، کلوپ های سیاسی نشود و خود من هم وارد این حوزه‌ها نشدم ولی اولین بار است که که وارد سیاست شدم و پیشنهاد می‌کنم وزیر نشوید چرا که وزیر شدن خوب نیست. 

 هر نخبه یک استاد
در ادامه دکتر ملک‌زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: در کشورهای پیشرفته برنامه آموزشی برای رتبه‌های بر‌تر و ممتاز تدوین به نام پزشکان آکادمی است که به این دانشجویان که علوم پایه و علوم بالینی را در کنار هم یاد بگیرند. 

وی افزود: من از شما افراد نخبه درخواست دارم که در کنار یک رشته بالینی در یک رشته علوم پایه هم متخصص باشید.

ملک‌زاده عنوان کرد: برای اینکه برای استعدادهای بر‌تر شرایط بهتری ایجاد کنیم یک استاد با تجربه و صاحب نظر در نظر گرفته شده تا پاسخگو مشکلات و سوالات ان‌ها باشد. 

مغفول ماندن کار تیمی در دانشگاه‌ها
دکتر محسنی بندپی، مدیر عامل بیمه سلامت ایرانیان در ادامه با بیان اینکه در کل در بین همه رشته‌ها تحصیلی رشته پزشکی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است تاکید کرد: یکی از مشکالات ما در دانشگا‌ه‌ها این است که کار تیمی رواج پیدا نکرده است به طوریکه این موضوع در دنیای پیشرفته حل شده و رمز موفقیت آنها انتخاب یک دوست علمی و همکار پژوهشی است که ما نیز بایدآن
را در دانشگا‌ها رواج دهیم. 

وی تصریح کرد: دانشجو باید مطالعه گر و پرسش گر و انتقادگر باشد تا مسئولین را به تحرک وادار کند. 

حمایت از یک ایده دانشجویان بر‌تر کنکور
دکتر جعفری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه افزود: کمبودهای رفاهی شدید است و دولت نمی‌تواند ان را حل کند، بنابر این باید خیرین برای ساخت خوابگا‌ه‌ها وارد شوند. 

وی درخصوص سهمیه‌ها گفت: مشکل سهمیه ها نیست بلکه مشکل توزیع این سهمیه‌ها در دانشگاه است. از اینکه نقد کنید نترسید البته باید رعایت کنید که چطور این کار را انجام می‌دهید و به مرز احترام‌‌ ها توجه کنید. باید به یاد داشته باشید که پزشکی یک حرف اجتماعی است نه یک رشته چرا که متعهد می‌شوید که به مردم خدمت کنید اگر برای هدف دیگری غیر از این وارد این حرفه شده اید به هیچ جا نخواهید رسید. 

وی اظهار کرد: توجه کنید که رقابت‌ها تمام شده و باید با یکدیگر دوست باشید در رشته‌های علوم پزشکی رقابت سنگین است و شما عادت دارید که همیشه اول باشید ولی این عارضه است اول بودن هدف نیست و فضای شما را خراب و باعث غرور می‌شوید. پس مراقب این فضا باشید تا در آن گم نشوید. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطر نشان کرد: به شما دانشجویان نخبه و با استعداد قول می‌دهم که این دانشگاه از یک ایده شما در زمینه فرهنگی پژوهشی اموزشی و اجتماعی به طور کامل و در حد توان حمایت می‌کند. 

انتهای پیام/



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.