سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابوترابی‌فرد در نطق پیش از دستور:

مردم ایران با گام‌های استوار شعارهای برآمده از شعور را در 13 آبان فریاد زدند/ دولت در بودجه 93 زمینه قطع هزینه‌ها را از نفت فراهم کند

نایب رئیس اول مجلس گفت: مردم بار دیگر در 13 آبان امسال با گام‌های استوار و شعارهای برآمده از شعور تداوم تفکر و آرمان‌های کربلا را فریاد زدند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسن ابوترابی‌فرد که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، 14 آبان) را برعهده داشت در نطق پیش از دستور خود با اشاره به حضور مردم در مراسم 13 آبان گفت: 13 آبان امسال با گام‌های استوار و شعارهای برآمده از شعور، تداوم تفکر، آرمان‌ها برگزار شد و  شعارهای کربلا را به تصویر کشید.
 
وی افزود: مردم ایران بار دیگر به یزیدیان جهان هشدار دادند که توپ، تانک، جنگ، تحریم و تهدید نمی‌تواند ملت متکی به خداوند را که اقتدا کردند به عاشورا و در پرتو رهنمودهای امام(ره) و مقام معظم رهبری گام برمی‌دارند از حرکت در صراط مستقیم برای تحقق آرمان‌های خویش بازدارد.  
 
نایب رئیس اول مجلس تصریح کرد: دیروز مردم ایران با حضور متراکم و هوشمندانه خویش نشان دادند که راه کلیدی برون رفت از تنگناهای اقتصادی را در خودباوری و افزایش قدرت درونی نظام جستجو می‌کند.  
 
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد ادامه داد: به تداوم راه امام(ره) ایران در آینده‌ای نه چندان دور به قدرت فاخر منطقه و جهان تبدیل می‌شود.
 
وی گفت: بخش قابل توجهی از مشکلات کشور ریشه در مدیریت ناصحیح منابع، کاهش بهره‌وری و اقتصاد رانتی متکی به نفت دارد.
 
نایب رئیس اول مجلس اظهار کرد: مذاکرات هوشمندانه فرزندان انقلاب در 1+5 در صورت تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در ساخت اقتصاد درون‌زا می‌تواند به شتاب این حرکت علمی بیافزاید، از این رو باید با نگاه استراتژیک و با همکاری دولت و مجلس برای تحقق این مدل گام برداشت.  
 
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد تصریح کرد: کدام اقتصاددان تردید دارد که ریشه مشکلات اقتصادی و چالش‌های فرا روی کالا ،خدمات، بدهی‌های بانکی و رشد نقدینگی ریشه در دولت رانتی و ثروت حاصل از فروش نفت نیست.
 
وی اضافه کرد: امروز در ادبیات معاصر طلای سیاه خالق مصیبت است یا موهبت، جای تردید دارد هر چند که به این موضوع اطمینان داریم که فروش حامل‌های انرژی باعث افزایش سرقت، رشد اشتغال و ارتقای سطح زندگی مردم می‌شود ولی عملکرد ضعیف کشورهای دارای منابع غنی باعث شده است مشکلات فراوانی در حوزه مدیریت منابع نفتی به وجود آید.
 
نایب رئیس اول مجلس افزود: امروز به عنوان صدای بلند نمایندگان مجلس می‌گوییم که رابطه با آمریکا و کاهش چالش‌های فرا رو، به اصلاح فرآیند اقتصاد کشور نمی‌انجامد، در صورتی این اصلاح ایجاد می‌شود که زمینه قطع وابستگی اقتصادی زمینه قطع وابستگی به درآمدهای نفتی محقق شود.  
 
وی با تاکید براین که از دستگاه دیپلماسی کشور حمایت می‌کنیم گفت: از دولت تقاضا داریم با ارائه نقشه راه توسعه با وجود این که در سال‌های آخر برنامه پنجم توسعه هستیم راه را برای قطع هزینه‌های جاری کشور از نفت در بودجه 93 فراهم آورد، مجلس نیز در این راستا به دولت کمک خواهد کرد.   

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.