سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید نواز شریف بر ادامه یافتن مذاکرات با طالبان

نواز شریف نخست وزیر پاکستان تاکید کرد،با وجود کشته شدن حکیم الله محسود ، دولت اسلام آباد گفتگوی خود با طالبان را ادامه خواهد داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛به نقل از خبرگزاری شین هوا:"نواز شریف" نخست وزیر پاکستان روز دوشنبه در نشست کابینه گفت دولت وی به رغم کشته شدن حکیم الله محسود سرکرده گروه طالبان پاکستان در حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکا ، مذاکرات با طالبان را دنبال خواهدکرد.

کشته شدن محسود با واکنش تند و عصبانیت دولت پاکستان روبرو شد که واشنگتن را به مانع تراشی برسر راه تلاش ها در جهت مذاکرات صلح با طالبان متهم می کند به طوری که چودری نثار وزیر کشور پاکستان گفت زمانی که این حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکا انجام شد گروهی به نمایندگی از اسلام آباد آماده شده بود تا مذاکرات مقدماتی با گروه طالبان پاکستان را آغاز کند.

نثار افزود هیئتی متشکل از سه نفر از مقامات مذهبی پاکستان قرار بود شنبه گذشته به منطقه قبیله ای وزیرستان شمالی سفر کند و مذاکرات مقدماتی با طالبان را انجام دهد اما حمله آمریکا باعث شد تا این سفر لغو شود.

 نواز شریف حملات هوایپماهای بدون سرنشین آمریکا را محکوم کرد و گفت این حملات به تلاش های دولت پاکستان برای گفتگو با طالبان و برقراری صلح به شدت آسیب وارد کرده است اما اسلام آباد اجازه نخواهد داد این روند از مسیر خود منحرف شود.

وی در نشست کابینه تصریح کرد اگر آمریکا نمی تواند همکاری خود را برای پایان دادن به تروریسم افزایش دهد ، دست‌کم نباید به روند صلح در این کشور ضربه وارد کند.

شهیدالله شهید سخنگوی طالبان پاکستان نیز گفت این گروه با دولت پاکستان مذاکره نخواهد کرد و انتقام محسود را خواهد گرفت.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.