سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فيصل المقداد؛

از كمك هاي بشردوستانه ايران به ملت سوريه قدرداني مي كنيم/انتقاد تند از دولت تركيه وعربستان

معاون وزير امور خارجه سوريه در سخناني از تلاش نظام اين كشور براي كمك رساني به شهروندان سوري خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از روسيااليوم:"فيصل المقداد" لحظاتي پيش در نشستي خبري اظهار داشت:دولت سوريه تمام تلاش خود را براي رساندن كمك هاي بشردوستانه به شهروندان اين كشور به كار خواهد بست.60 هزار شهروند سوري در المعضمیه حتي يك محموله كمك هاي انساني هم به دست شان نرسيده است.

وي تأکید کرد: موفقيت عمده اي كه درالمعضميه حاصل شد، بايد ادامه پيدا كند و ما توانستيم كه بيش از 4 هزار نفر را كه تروريست ها از آن ها به عنوان سپر انساني استفاده می کردند، از آن منطقه نجات دهيم.

وي اظهار داشت: كمك هاي بين المللي درمقايسه با كمك هايي كه دولت سوريه به مردم مي كند ، كم و ناچيز است.

المقداد گفت: به سازمان هاي انسان دوستانه فرصت مي دهيم تا کمکهای خود را به هركودك سوري درهرجا كه باشد، برسانند.

معاون وزیر خارجه سوریه ادامه داد: طی سالهای گذشته درسوريه اثري از فلج اطفال نبود، ولي در برهه اخير بيماري فلج اطفال در سوريه به ويژه در ديرالزور شيوع پيدا كرده است، و علت آن هم اقدام تروريست ها درجلوگيري از رسيدن واكنس اين بيماري به كودكان است.

المقداد گفت اقدام تروريست ها درجلوگيري از دستيابي شهروندان سوری به خدمات بهداشتي و تخريب مراكز درماني و كشتن پرسنل اين مراكز عامل شيوع بيماري  فلج اطفال است.

وي در ادامه با بيان اينكه دولت تركيه نقش تخريب كننده اي در خصوص اجازه دادن به تروريست ها از 83 كشور به خاك سوريه داشته است گفت:از موضع ايران،روسيه،ونزوئلا و چين در رابطه با كمك به ملت سوريه قدرداني كرده وآن را مي ستاييم.

معاون وزير امورخارجه سوريه در بخش ديگري از سخنان خود گفت:گروه هاي مسلح ده ها كارخانه توليد كننده غذا و دارو را مورد هدف قرار داده و به آنها آسيب رساندند.

وي همچنين گفت:كشورهاي فرانسه،تركيه،عربستان وبرخي ديگر از كشورها كه سوريه را محاصره كردند را مسئول دشواري هاي ملت سوريه مي دانيم.

"المقداد" همچنين تصريح كرد:آمريكا و متحدانش حملات زيادي ضد سوريه به راه انداختند اما با اين وجود ارتش سوريه سرنوشت جنگ را مشخص خواهند كرد.

معاون وزير امورخارجه سوريه با اشاره به تلاش هاي "اخضر ابراهيمي" در ماموريت سياسي خود در راستاي موفقيت كنفرانس "ژنو 2" اظهار داشت:دولت سوريه به بازسازي آنچه كه گروه هاي تروريست تخريب كردند دست زده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: فیصل ، المقداد ، سوریه ، نشست ، خبری ، نظام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.