سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس هیات مدیره جامعه دندان سازان؛

فعالیت لابراتوارهای غیر مجاز "سلامت" جامعه را تهدید می کند/ جامعه "دندانسازان" نگاه حذفی ندارد

نگاهی که طرح سازماندهی جامعه "دندانسازان" به لابراتوارهای غیر مجاز دارد نگاه حذفی نیست.

حسین چاغری کارشناس و رئیس دندانسازان ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص فعالیت لابراتوراهای غیر مجاز دندان سازی گفت: لابراتوارهای مجاز و غیر مجاز زمانی شکل گرفت که تغییرات مدیریتی وزارت بهداشت باعث به تعویض افتادن طرح سازمان دهی پروتز دندان شد و خدمات ارزان تر لابراتوارهای غیر مجاز به واسطه ی کیفیت پایین تر مواد و تجهیزات دندانی لابراتوارها می باشد.
 
چاغری با اشاره به اینکه کشور ما سیستم سازمان یافته ای ندارد گفت: متاسفانه برخی از دندان پزشکان با این افراد همکاری می کنند و دلیل به وجود آمدن لابراتوارهای غیر مجاز سفارش هایی است که دندان پزشکان به آنها می دهند و همچنین فروشندگان مواد و تجهیزات دندانی بدون درخواست مجوز به راحتی مواد و تجهیزات را در اختیار آنها قرار می دهند.
 
جامعه دندان سازان نگاه حذفی ندارد
 
چاغری با بیان اینکه نگاهی که طرح سازمان دهی جامعه دندان سازان به لابراتوارهای غیر مجاز دارد نگاه حذفی نیست گفت: هدف سازمان دهی فعالیت این لابراتوارهاست که با این کار دارای حقوق ثابت قانونی شوند و به آنها آموزش های لازم داده تا در خدمات دندان سازی از آنها استفاده کنند.
 
رشد قارچی لابراتوارهای دندان سازی

 
رئیس هیئت مدیره جامعه دندان سازی در ادامه افزود: سالانه بیش از 3000 دانشجو در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل می شود که با وجود لابراتوارهای غیر مجاز بازار کار متناسب با تخصص آنها وجود ندارد و در نتیجه قشر تحصیل کرده بی کار می ماند.
 
به گفته چاغری خدمات ارزان لابراتوارهای غیر مجاز به واسطه ی کیفیت پایین تر مواد و تجهیزات عدم استفاده از پرسنل آموزش آکادمیک دیده و با توجه به اینکه در سیستم منجر به این آموزش و مهارت وجود ندارد ممکن است این افراد یک کار خوب با بی کیفیت انجام دهد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.