سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسط مؤسسه اطلس تاریخ شیعه و به همت جامعه ایمانی مشعر؛

نقشه «راه کاروان عشق» منتشر شد

این نقشه شامل سه مسیر است:مسیر کاروان امام حسین(ع)از مدینه تا مکه،مسیر کاروان امام حسین(ع)از مکه تا کربلا و مسیر مسلم بن عقیل از مدینه تا کوفه که منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار خيمه گاه باشگاه خبرنگاران؛ نقشه «راه کاروان عشق» توسط مؤسسه اطلس تاریخ شیعه (مرکز تخصصی جغرافیای تاریخ اسلام) تهیه و به همت جامعه ایمانی مشعرتوسط مؤسسه اطلس تاریخ شیعه  (اجتماع بزرگ هیأت‌های سراسر کشور) منتشر شد.

نقشه «راه کاروان عشق» شامل سه مسیر است: «مسیر کاروان امام حسین علیه السلام از مدینه تا مکه»، «مسیر کاروان امام حسین علیه السلام از مکه تا کربلا» و «مسیر مسلم بن عقیل از مدینه تا کوفه».



این نقشه، مستند به منابع دست اول تاریخی و کتاب‌های نقلی قبل از قرن پنجم هجری است؛ و با استفاده از کتاب‌های جغرافیای تاریخ معاصر–که بر اساس تحقیقات میدانی تألیف شده‌اند- تهیه گردیده‌است. برای اولین بار «راه کاروان عشق» بر اساس تحقیقات علمی، بیست و سه منزل از مسیر 1450 کیلومتری مکه تا کربلا را معرفی کرده و با نقطه‌یابیِ علمی، اماکن و نقاط را با اسامی قدیمی بر روی نقشه ماهواره‌ای تطبیق داده‌است. در این نقشه تمام پیچ و خم‌های مسیر، دارای استدلال جغرافیایی بوده و ابداً فرضی نمی‌باشد.

نام نقشه با توجه به جمله‌ای از شهید سید مرتضی آوینی انتخاب شده‌است: «راه کاروان عشق از از میان تاریخ می‌گذرد و هر کس در هر زمان بدین صلا لبیک گوید، از ملازمان کاروان کربلاست.»
حق چاپ و نشر این اثر برای موسسه اطلس تاریخ شیعه (مرکز تخصصی جغرافیای تاریخ اسلام) محفوظ و هرگونه استفاده اقتصادی از آن ممنوع می‌باشد. اما برای استفاده محدود توسط هیأت‌ها و مراکز فرهنگی، فایل با کیفیتش بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی جامعه ایمانی مشعر به نشانیwww.1542.irبارگذاری شده است. هم‌چنین «مسیر کاروان عشق» توسط جامعه ایمانی مشعر چاپ شده و به‌زودی به هیأت‌های سراسر کشور ارسال خواهد شد./س
برچسب ها: نقشه ، راه ، عشورا ، کاروان ، عشق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.