سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان/

همدان در مهرماه 36 بار لرزید

مسوول مرکز شبکه لرزه نگاری استان همدان از ثبت 36 مورد زمین لرزه در مهرماه سال جاری در استان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،"عزت الله تیموری" اظهار کرد: در مهرماه سال جاری 36 مورد زمین لرزه در استان ثبت شده که هیچ یک از آنها برای مردم محسوس نبوده است.

وی تصریح کرد: از مجموع زمین لرزه های اتفاق افتاده در مهر ماه 12 مورد مربوط به حوالی ملایر بوده که از این تعداد 9 مورد در زنگنه، دو مورد در ملایر و یک مورد در جوکار به وقوع پیوسته است.

تیموری خاطرنشان کرد: در قروه در جزین هفت مورد زمین لرزه به وقوع پیوسته همچنین در حوالی منطقه نهاوند هفت مورد زمین لرزه ثبت شده که از این تعداد سه مورد مربوط به نهاوند، یک مورد مربوط به گیان و سه مورد نیز مربوط به منطقه فرسفج بوده است.

این کارشناس ادامه داد: از مجموع 36 مورد زمین لرزه پنج مورد در دمق، یک مورد در جورقان، یک مورد در همدان، دو مورد در اسدآباد و یک مورد نیز در گل تپه به ثبت رسیده است.

وی اضافه کرد: بزرگی زمین لرزه در دمق 3.2 دهم ریشتر بوده که بیشترین بزرگی را به خود اختصاص داده اما در مجموع میانگین بزرگی تمامی زمین لرزه های مهر ماه سالجاری بین 1.1 دهم تا 3.2 دهم ریشتر متغیر بوده است.

مسوول شبکه لرزه نگاری همدان گفت: محسوس بودن زمین لرزه ها برای مردم بستگی به بزرگی و عمق زمین لرزه در لایه زمین دارد که در مهرماه هیچ یک از موارد را شهروندان متوجه نشده‌اند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: همدان ، زلزله ، لرزه نگاری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.