سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آزادی پرويز مشرف به قید وثیقه

پرويز مشرف رئيس جمهور سابق پاکستان روز دوشنبه به قيد وثيقه آزاد شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ، خبرگزاري فرانسه در خبري فوري از اسلام آباد گزارش داد پرويز مشرف رئيس جمهور سابق پاکستان روز دوشنبه به قيد وثيقه آزاد شد.

پرويز مشرف از بيش از شش ماه پيش به علت اتهامات مختلف از قتل گرفته تا برکناري قضات در زماني که در قدرت بود، تحت بازداشت خانگي قرار دارد.
دادگاه منطقه اسلام‌آباد با آزادي مشرف به قيد وثيقه در ارتباط با پرونده مسجد لعل، تنها پرونده‌اي که براي آن هنوز در بازداشت خانگي به سر مي برد، موافقت کرد.

مشرف اواخر ماه مارس به اميد شرکت در انتخابات پارلماني ماه مه و «نجات» کشورش از بحران اقتصادي و قدرت گرفتن طالبان، از تبعيد داوطلبانه به پاکستان بازگشت اما بلافاصله تحت پيگرد قضايي قرار گرفت. دستگاه قضايي او را در ويلاي مجللش در حومه اسلام آباد تحت بازداشت خانگي قرار داد.

پرويز مشرف به قتل بي نظير بوتو رقيب سابق خود در سال 2007، برکناري يکجانبه قضات در همان سال -زماني که حالت فوق العاده در کشور اعلام کرد- و کشته شدن اکبر بوگتي سرکرده شورشيان در استان بي ثبات بلوچستان در جنوب پاکستان در عملياتي نظامي که يک سال جلوتر اتفاق افتاده بود، متهم است.

رئيس جمهور سابق پاکستان که از سال 1999 تا 2008 در قدرت بود، ماه گذشته در ارتباط با اين سه پرونده از آزادي به قيد ضمانت برخوردار شد اما در يک تغيير عقيده ناگهاني که تنها پاکستان علت آن را مي داند، يک دادگاه براي پرونده چهارمي که عليه او گشوده شده بود، يعني عمليات ارتش در سال 2007 بر ضد اسلام‌گراياني که در مسجد لعل اسلام‌آباد سنگر گرفته بودند، براي او حکم حبس خانگي صادر کرد.

دادگاه منطقه اسلام‌آباد پس از آنکه چند بار محاکمه را به تعويق انداخت، با آزادي مشرف به قيد ضمانت در ارتباط با اين پرونده موافقت کرد که راه را براي آزادي کامل و حتي خروج او از کشور باز مي کند. قاضي وجيد علي براي آزادي مشرف پرداخت 200 هزار روپيه معادل دو هزار دلار درخواست کرد.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.