سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

150واحد صنعتی استان مرکزی صنایع آلاینده شناخته شده است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: از دو هزار و 850 واحد صنعتی فعال در استان مرکزی 150 واحد به عنوان صنایع آلاینده شناخته شده است .

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، انصاری در آیین بهره برداری از طرح سیستم فیلتراسیون کارگاه سندپلاست شرکت صنایع آذرآب اراک افزود: از این تعداد واحد صنعتی آلاینده، 40 واحد شرکت های صنعتی بزرگ می باشد که 12 شرکت در محدوده شهری اراک فعالیت می کند.
وی گفت: تکنولوژی قدیم و فرسوده این شرکت ها عامل اصلی آلایندگی آنها است که در صورت به روز شدن و استفاده از فنآوری مدرن بسیاری از مشکلات ناشی از آلایندگی این شرکت ها حل می شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: شرکت صنایع آذرآب اراک با رعایت شاخص های محیط زیست و ایجاد 10 هکتار فضای سبز در داخل و فضای خارج از شرکت به عنوان صنعت سبز استان مرکزی در سال جاری معرفی می شود.
وی بیان کرد: در سال گذشته نیز شرکت تولیدی ماشین آلات صنعتی و راهسازی هپکو موفق به کسب عنوان صنعت سبز در استان مرکزی شد.
انصاری گفت: بسیاری از مواد آلایند ه ای که از دودکش های شرکت های صنعتی آلاینده بیرون می آید در صورت مدیریت، کنترل و برگرداندن آن مواد به چرخه تولید ضمن کاستن از خطرهای زیست محیطی باعث سود آوری کاهش هزینه ها نیز می شود.
وی بیان کرد: صنایعی که عوارض مالیاتی آلودگی پرداخت می کنند در صورت رعایت شاخص های محیط زیست و کاهش آلودگی می توانند از معافیت مالیاتی شوند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی خاطرنشان کرد: تمام صنایع آلاینده تا پایان سال جاری باید شفاف سازی کرده و میزان آودگی ناشی از صنایع خود را به مردم نشان دهند./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.