سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در حاشیه مسابقات جهانی ووشو مالزی؛

تصمیمات ضد دوپینگی فدراسیون ووشو جهانی

دکتر لشکری از تصمیمات ضد دوپینگی فدراسیون ووشو جهانی در نشستی که درحاشیه رقابت های جهانی در کوالالامپور برگزار شد، خبر داد.

دکتر عباس لشگری رئیس کمیته پزشکی فدراسیون ووشو در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:  در حاشیه رقابت های ووشو جهانی که از 9 آبان ماه در کوالامپور مالزی آغاز شده است جلسه ی کمیته پزشکی فدراسیون جهانی ووشو برگزار شد و در این جلسه تصمیمات جدیدی در خصوص مبارزه با دوپینگ گرفته شد.

وی افزود: طبق مصوبات این جلسه، مقرر شد تا خارج از زمان برگزاری مسابقات نیز از ووشو کاران تست دوپینگ گرفته شود.

 وی ادامه داد: پیش از این نمونه گیری خارج از زمان مسابقات فقط توسط نادو، ستاد مبارزه با دوپینگ کشور مربوط انجام می شد اما طبق قانون جدید فدراسیون ووشو جهانی تمامی قهرمانان ووشو در 365 روز سال باید آمادگی برای نمونه گیری دوپینگ داشته باشند.

وی تاکید کرد: نمونه گیری خارج از زمان مسابقات از این پس توسط افراد کنترل دوپینگ آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ انجام می شود و ووشوکاران موظفند حتی خارج از زمان مسابقات و اردوها پاک باشند و از داروها و مکمل های غیر مجاز نیرو زا استفاده نکنند.

اعطای معافیت درمانی برای تمامی مسابقات

 دکتر لشگری گفت: پیش از این گواهی معافیت درمانی فقط توسط کمیته GUE (معافیت درمانی وادا) برای مسابقات آسیایی و جهانی صادر می شد اما در جلسه اخیر کمیته پزشکی فدراسیون جهانی ووشو مقرر شد، تا قبل از برگزاری هر رقابتی بر اساس لیست داروهای ممنوعه معافیت درمانی برای ورزشکار واجد شرایط صادر شود.

 عضو کمیته پزشکی فدراسیون جهانی ووشو افزود: صدور معافیت درمانی برای ورزشکاران بسیار حائز اهمیت است زیرا در صورت نیاز ورزشکار بیمار یا مصدوم به دارویی که جز لیست داروهای ممنوعه آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ وادا نیاز داشته باشد، در صورتیکه داروی جایگزین نداشته باشد می تواند با استفاده از معافیت درمانی از داروی ممنوعه استفاده کند و این قانون جدید کمک بسیاری به ورزشکاران می کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: حاشیه ، مسابقات ، دوپینگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.