سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدير كل آموزش و ارتقاي سلامت خبر داد

"سند ارتقاي سلامت" در انتظار ابلاغ

سند ارتقاي سلامت به منظور افزايش سطح سلامت كشور تهيه شده و چند ماهي است كه در انتظار ابلاغ توسط دولت است.

دكتر تقدیسی، مدير كل آموزش و ارتقاي سلامت وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بايد توجه داشت كه اگر بخواهيم جامعه توسعه پيدا كند سلامت همه جانبه افراد آن جامعه بايد تأمين و در نظر گرفته شود، اين ديدگاه سلامت محور از 1/5 سال گذشته در قالب "سند ملي ارتقاي سلامت" با كمك سازمان جهاني بهداشت تهيه شده است.

وي ادامه داد: با نشست هاي مختلف، وضعيت سلامت و با در نظر گرفتن چشم انداز در سال 1404، قانون اساسي، برنامه پنجم توسعه و نقشه جامع سلامت مورد بررسي قرار گرفت كه در نتيجه آن سند ارتقاي سلامت تهيه شد.

تقدیسی افزود: رسالتي كه اين سند دنبال مي كند شامل ايجاد جوامع و محيط هاي حمايتي سالم در راستاي توسعه پايدار با مشاركت مردم، سياست گذاران و متخصصان از طريق همکاری بین بخشي، توانمندسازي و ظرفيت سازي خانواده ها نسبت به سلامت است.

وي در خصوص شاخص هاي اين سند اظهار كرد: زندگي عاري از دخانيات، زندگي عاري از مواد مخدر، تغذيه سالم، زندگي همراه با تحرك فيزيكي، زندگي ايمن، سلامت روحي و رواني و برقراري عدالت در سلامت از شاخص ها و اولويت هاي اين سند است.

وي با تأكيد بر اين كه سند ارتقاي سلامت اهداف زيادي را دنبال مي كند، خاطرنشان كرد: ايجاد سیاست هاي سالم در راستاي ايجاد عدالت در سلامت، محیط های حمايتي سالم، جلب مشاركت مردم و آموزش منسجم سازمان ها در راستاي ارتقاي سلامت از اهداف اين سند است.

وي تصريح كرد: اين سند در خرداد ماه امسال در شوراي سلامت و امنيت غذايي به تصويب رسيده است و ما در فكر ابلاغ آن توسط معاون اول رئيس جمهور هستيم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.