سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

شناسایی بازارهای صادراتی جدید محصول کشمش ضروری ست

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری خراسان رضوی گفت: یکی از مهم ترین عوامل کاهش حضور ایران در بازارهای جهانی تفاوت قیمت تمام شده ی کشمش در مقایسه با سایر کشورهاست.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،رضا جمشیدی در جلسه ای که به منظور ساماندهی فرآیند تولید و صادرات کشمش با حضور فرمانداران شهرستان های تولیدکننده برگزار شده بود، اظهار داشت: کشمش پس از زعفران، پسته و انگور،

رتبه ی چهارم در اقتصاد زراعی استان را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: سالانه 23 هزار تن انگور آبی و 10 هزار تن انگور دیم از تاکستان های استان برداشت می شود که 30 درصد آن برای تازه خوری استفاده و 70 درصد به کشمش تبدیل می شود.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری خراسان رضوی با بیان این که در شش ماه نخست امسال هزار و 200 تن کشمش به ارزش چهار میلیون دلار از استان به کشورهای هدف صادر شده است، بر شناسایی بازارهای جدید صادراتی این محصول تاکید کرد.

جمشیدی گفت: به منظور توسعه و افزایش صادرات این محصول علاوه بر حمایت های دولتی باید مدیریت عرضه و برنامه ریزی جهت افزایش تقاضا را دنبال کنیم.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از تسهیلات صیانت از تولید و منابع صندوق توسعه ی ملی به منظور استقرار صنایع تبدیلی انگور از جمله مواردی است که در راستای حمایت از تولید انگور و کشمش در استان دنبال می شود.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری خراسان رضوی از بانک های استان خواست تا نسبت به پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و حمایت بیشتر از تولید کنندگان این بخش اقدام كنند./ب

برچسب ها: محصول ، کشمش ، صادراتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.