سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

اجرای 65 درصد عمليات كشت پاييزه دیم درآذربايجان شرقي

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: کاهش بارندگی دراستان، موجبات تاخیر22 روزه در کشت پاییزه را فراهم ساخته است.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، ایرانی فام در جلسه ستاد گندم آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در فصل کشت پاییزه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش 56 درصدی باران بودیم افزود: از ابتدای مهرماه سالجاری میانگین 1/8 میلی متر باران در استان داشته ایم در حالیکه این میزان در مدت مشابه بلند مدت 1/19 میلیمتر بوده است.

وی با بیان اینکه با هر روز تاخیر در کشت پاییزه، شاهد کاهش یک درصدی محصول خواهیم بود ادامه داد: امیدوارم مدیران جهادکشاورزی شهرستانها درکنار ترغیب زارعین جهت کشت به موقع پاییزه، بیمه محصولات کشت پاییزه را نیز در نظر داشته باشند.

ایرانی فام با بیان اینکه بيش از 512 هزار هكتار از اراضي زراعی آذربایجان شرقی امسال به زير كشت پاييزه خواهد رفت گفت: از اين ميزان اراضي زير كشت، 340 هزار هكتار زير كشت گندم ديم و 97 هزار هكتار به كشت گندم آبي اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه در مجموع 48 هزار هکتار برای جو ديم و25 هزار هکتار نیزبرای جو آبي در نظر گرفته شده است افزود: 2هزار هکتار از اراضی زراعی استان نیز، برای کشت پاییزه کلزا پیش بینی شده است که تاکنون بیش از 1450 هکتار از این میزان زیر کشت کلزا رفته است که پیش بینی می شود 2800 تن محصول دانه روغنی کلزا برداشت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه تا 9 آبان ماه بیش از 7/64 درصد اراضی گندم دیم و 3/46 درصد اراضی گندم آبی استان زیر کشت پاییزه قرار گرفته است افزود: از میزان پیش بینی شده برای کشت پاییزه تا این تاریخ 45 هزار هکتار گندم آبی، 220هزار هکتار گندم دیم ، 8 هزار هکتار جو آبی و 12هزار هکتار جو دیم زیر کشت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه از 512 هزارو 750 هکتار زمینی که در آذربایجان شرقی برای کشت پاییزه اختصاص یافته تاکنون 287 هزارو 200 هکتار و در حدود 56 درصد عملیاتی شده است افزود: از تمامی زارعین و باغداران عزیز می خواهیم در فرصت باقی مانده نسبت به بیمه محصولات خویش اقدام كنند./ب

 

برچسب ها: کشت ، پاییزه ، دیم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.